نوشته شده توسط : حمید

آنچه باید در مورد کودکان خردسال خود بدانیم
دوره ی خردسالی سنین 3 تا 5 سالگی را شامل می گردد که دوره ی سنی کودکستانی نیز نامیده می شود. در این دوره ی سنی ، کودکان نسبت به هم تفاوت هایی دارند که کم و بیش در طول زندگی نیز ادامه دارد. این مرحله ی سنی ، به لحاظ رشد و نمو رفتاری ، اخلاقی ، جسمی و همچنین شکل تغذیه ی کودک ، از اهمیت خاصی برخوردار است.

ویژگی های رفتاری

کودک در این دوران از نظر بزرگترها غیر منطقی به نظر می رسد. در درک اشیاء خودمحور است و می تواند از حافظه برای درک گذشته ، حال و گاهی آینده ی نزدیک استفاده کند . کودک در این سن به لحاظ نوع رفتار تقلید می کند.

تکامل اخلاقی

دوره ی خردسالی شروع شکل گیری اخلاقی کودکان است و کودک در برابر سرزنش والدین حرف آنها را گوش می کند و برای جلب نظر والدین خود کارهای خواسته شده را انجام می دهد تا پاداش بگیرد، بدون این که درستی یا نادرستی عمل خود را بداند.

بازی

در دوران خردسالی ، بازی کودک نقش مهمی در رشد و نمو او و امکان شناخت محیط و نیاز کودک دارد . کودک پرجنب و جوش است و از وسایل بازی همسالان خود استفاده و با آنها بازی می کند. کودکان در بازی ها عموماً نقش دیگران را به خود می گیرند و به تدریج بازی ها کامل تر می شود و به اوج خود می رسد. در دوره ی خردسالی ترس در کودک به دلیل تخیلات فکری شکل می گیرد. این دوره اولین مرحله ی شکل گیری خود آگاهی جنسی و تشخیص تفاوت های جنسی در کودکان است.

تغذیه در کودکان پیش دبستانی

تغذیه مناسب و کافی مهم ترین شرط لازم برای رشد کودک است. با این که در تمام دوران کودکی تغذیه اهمیت دارد، ولی در طی پنج سال ابتدایی که رشد سریع است و کودک برای دریافت غذا کاملاً وابسته به مادر و خانواده اش می باشد، امری حیاتی است. غذای ناکافی منجر به کمبود تغذیه ای و تاخیر در رشد می شود و در نتیجه تجزیه و شکستن پروتئین در برابر عفونت تسریع می گردد.

نکته

طبق آمار وزارت بهداشت حدود 15 درصد از 6-5 میلیون کودک زیر پنج سال ایران دچار کوتاهی قد ناشی از سوء تغذیه هستند. با توجه به مطالب فوق، به شرح مختصر نیاز غذایی کودکان خردسال می پردازیم:

کودکان به علت تحرک زیاد به انرژی بیشتری نیاز دارند که باید از منابع غذایی تامین گردد. کودک خردسال روزانه 1300 تا 1600 کیلوکالری انرژی نیاز دارد.

پروتئین

پروتئین جزء اصلی ماهیچه ها ، بافت ها و مایعات بدن ( خون ) است و همچنین به سیستم دفاعی بدن کمک می کند . نیاز هر کودک خردسال به پروتئین 30 گرم در روز است. در ضمن هر گرم پروتئین حدود 2/4 کیلوکالری از انرژی را تامین می کند که در ماهی ، گوشت ، تخم مرغ ، شیر و فرآورده های آن ( پروتئین حیوانی ) و حبوبات مثل لوبیا و نخودفرنگی  ( پروتئین گیاهی ) موجود است.

چربی 

هر گرم چربی 9 کیلو کالری انرژی تولید می کند که حدود 20 تا 35 درصد کل انرژی را تامین می کند. نیاز روزانه ی یک کودک خردسال 15 تا 25 گرم است . این میزان برای جذب ویتامین هایی مانند ویتامین آ و کاروتن اهمیت دارد که با زرده ی تخم مرغ ، شیر ، چربی گوشت ، نارگیل ، آجیل ، مغزهای گیاهی مثل پسته و بادام و روغن های گیاهی تامین می گردد.

مواد معدنی

کلسیم و آهن از مهم ترین مواد غذایی در رژیم غذایی هستند که برای تشکیل استخوان ها و ساختار دندان ها لازم است . دریافت ناکافی آهن موجب کم خونی می شود . خردسالان نیاز بیشتری به جذب آهن و کلسیم دارند که توسط شیر، ماهی خشک ، گوشت ، جگر ، تخم مرغ و سبزیجات سبز ، غلات مثل گندم ، سویا و نخود تامین می گردد.

ویتامین ها

نقش ویژه ای در رشد کودکان مخصوصاً خردسالان دارند، طوری که به عنوان جذب کننده ی کلسیم و فسفر جهت رشد استخوان ها ( مثل ویتامین D ) یا جزء نیاز اصلی کودک در حال رشد ( مثل ویتامین های A و B) محسوب می شود که در اکثر مواد غذایی مانند ماهی ، گوشت قرمز ، طیور ، سبزیجات ، غلات و لبنیات وجود دارند.

نکاتی که باید در تغذیه ی کودکان پیش دبستانی رعایت نماییم :

* باید دانست که صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی کودک است. پس باید به این نکته توجه زیادی نمود.

* زمان غذا خوردن کودک، محیط باید مملو از شادی ، گرمی و صمیمیت باشد و این زمان بهتر است منظم باشد و همه ی اعضای خانواده سر سفره حضور داشته باشند. البته نباید کودک منتظر غذا بماند . کودک باید شام خود را قبل از خواب آلودگی بخورد.

* با آشنا نمودن کودک به غذاهای جدید و مختلف، قدرت انتخاب غذایی کودک را افزایش داده و سعی نمایید از پنج گروه اصلی غذاها در تغذیه ی کودکان استفاده کنید.

* استفاده از میان وعده های غذایی ( 10 صبح و 5 بعدازظهر ) برای کودکان، به ویژه خردسالان، از اهمیت خاصی برخوردار است. 

* در هیچ شرایطی کودک خود را وادار به غذا خوردن نکنید.

منبع : روزنامه جام جم بهمن ماه ۸۴



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

باسمه تعالی

وزارت آموزش و پرورش                                                      شماره ......................

سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل                                     تاریخ .......................

مركز تربیت معلم علامه طباطبائی

مركز ضمیمه : علامه جعفری گرمی

            بـدینوسیله پـایـان نـامـه ( پـروژه ) خواهر      عظیمه طلوعی    دانشجـوی 

دورة كـارشنـاسـی نـاپیـوستـه رشتـه    آمـوزش ابتـدایـی    ورودی سـال   1380

 تحــت عنــوان  « تـأثیـر عوامل خانوادگی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 

  شهرستان پارس آباد »      با        صفحه با رعایت بخشنامه شماره  

   در مـورخـه                          مـورد تـائیـد واقـع گـردیـده اسـت و نمـره نامبرده

   به عدد                     به حروف                                 اعلام میگردد.

                        نام و نام خانوادگی استاد           

تقدیر و تشكر

« من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا »

« هر كسی به من یك حرف بیاموزد ، غلام و بنده او خواهم بود »

امام علی (ع)

          بر خود لازم و وظیفه می دانم كه از استاد محترم جناب آقای بخشی كه حدود دو سال تمام زحمات آموزشی و اداری ما دانشجویان را متحمل شده اند و در تدریس دروس مختلف تهیه و تنظیم پایان نامه , راهنمایی های مورد نیاز را تقبل فرموده اند نهایت تقدیر و تشكر را نموده و از خداوند منان برای ایشان طول عمر پر بركت خواستارم.

                                                                                                                   طلوعی

تقدیم به :

         تمامی دوستداران علم و دانش و تمامی معلمانی كه امیدهای آینده ای مرز و بوم را پرورش می دهند.

مقدمه:

          قرآن كتاب آسمانی ما مسلمانان و نیز پیامبر بزرگوار اسلام , مكرراً بر تحصیل علم و دانش تاكید كرده اند. رسول اكرم (ص) بارها مسلمانان را به فراگیری علوم تشویق كرده اند و فرموده اند:

« به دنبال علم و دانش بروید حتی اگر در چین باشد. »

مسلمانان نیز به پیروی از دستورات قرآن و پیامبر از صدر اسلام برای آموختن علوم مختلف سعی و كوشش فراوان داشته اند.

          از این جهت لازم است برای بهبود تعلیم و تربیت و همچنین راهنمائی و كمك به دانش آموزان در امر تحصیل كه همواره مورد نظر دانشمندان و بزرگان دین بوده است سعی و كوشش بعمل آید .

         بر تمام افراد جامعه بخصوص آنان كه به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباطند لازم است به هر نحو كه می توانند راهی را برای بهتر كردن وضع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش بخصوص در مقطع ابتدایی و رفع كمبودها و اشكالات آموزشی پیدا نموده و علل و عواملی كه در پیشرفت تحصیلی نسل های آینده و حال موثرند را بررسی و كشف نمایند.

           بیش از 80 % شخصیت كودكان و نوجوانان در متن خانواده , در كنار پدر و مادر شكل می گیرد و خانواده بعنوان اولین پایگاه تعلیم و تربیت و نخستین مدرسه كودكان می باشد و در مورد پیشرفت تحصیلی فرزندان و آینده سازان نقش اساسی را دارند , لازم است در این باره علل كمبود و نقایص برخورد اولیا پیگیری و در جهت »پیشرفت تحصیلی فرزندان بكار گرفته شود. و به خانواده های محترم و عاشق پیشرفت فرزندان , آموزشهای لازم و ضروری , با تشكیل كلاسهای آموزش خانواده از طریق مربیان و استادان ماهر و حاذق داده شود. »

بیان مسئله :

از آنجایی كه  عوامل دخیل و موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بسیار زیادند و ب عوامل گوناگون در داخل نظام آموزش و پرورش و عوامل خارج از نظام آموزشی ( عوامل خانوادگی ) تقسیم می شوند كه در مقدمه به بسیاری از پر اهمیت ترین آنها اشاره شده است از بین آن عوامل فراوان كه بیش از همه دارای اهمیت بیشتری هستند انتخاب و مورد سوال قرار می گیرند.

1- آیا رابطه ای بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟

2- آیا رابطه ای بین میزان درآمد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد؟

ضرورت و اهمیت تحقیق:

        بدیهی است كه كشور ما به مطالعات و تحقیقات مربوط به آموزش و پرورش نوجوانان و كودكان نیاز فراوان دارد و در این میان لازم است به مسائل و مشكلات مهمی كه به نحوی به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان لطمه می زند توجه لازم مبذول گردد.

       لذا تحقیقاتی ارزنده و معضل گشا در این زمینه برای رسیدن به وضع نسبتا مطلوب و ضروری به نظر می رسد كه از طریق یافتن راههای پیشرفت تحصیلی از جنبه های عوامل موثر خانوادگی , آموزشی و پرورشی در این مسیر قدم های موثر و راهگشایی در جهت حل این مشكل بزرگ برداشته شود كه مهمترین و پر اهمیت ترین بررسی ها و دست آوردها از مسائل و عوامل خانوادگی در جنبه های پیشرفت تحصیلی از هدفهای عمده و اساسی ما در این تحقیق می باشد.

اهداف تحقیق :

1- بررسی رابطه بین میزان سواد و پیشرفت تحصیلی فرزندان

2- بررسی بین میزان درآمد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان

سوالات تحقیق :

1- آیا میزان سواد والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان موثر است؟

2- آیا بین شغل والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان ارتباط وجود دارد؟

3- آیا نوع مسكن در پیشرفت تحصیلی فرزندان تاثیر دارد؟

4- آیا رابطه ای بین میزان درآمد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان ارتباطی وجود دارد؟

تعریف نظری موضوع :

در این قسمت از تحقیق دو متغیر با عناوین خانواده و پیشرفت تعریف می شوند. 

تعریف خانواده :

پس از ازدواج یك مرد و یك زن مجموعه ای تشكیل می یابد و از وجود آنها تعدادی فرزند متولد می گردد كه به مجموعه آنها خانواده گفته می شود. خانواده اولین پایگاه تعلیم و تربیت فرزندان و كودكان می باشد.

تعریف پیشرفت :

پیشرفت از نظر لغوی به معنی پیش رونده و سیر كننده به طرف بالا و جلو در جهت مثبت می باشد.

تعریف نظری پیشرفت :

تعریف نظری پیشرفت عبارت است از معدل نمره های امتحان دانش آموزان در رسیدن به هدفهای از پیش تعیین شده درسی از وضع موجود به وضع مطلوب.

پیشینه نظری تحقیق :

اهمیت خانواده :

       خانواده اولین بذر تكوین رشد فردی و بنای شخصیت را در انسان فراهم می سازد

كودك در خانواده زبان می آموزد , ارزش های اخلاقی را كسب می كند , روابط اجتماعی با دیگران را می آموزد و اصول و قواعد اخلاقی را یاد می گیرد.

        خانواده به عنوان فیلتری برای عقاید , ارزش ها و نگرش های مربوط به فرهنگ یك جامعه محسوب می شود و آنها را به یك شیوه بسیار اختصاصی و انتخابی به كودك ارائه می دهد بی تردید باید گفت كه شخصیت , نگرش ها , طبقه اجتماعی , اقتصادی مذهب و خصوصیات , وابستگی های نسبی خانوادگی , تحصیل و جنس والدین خانواده بر نحوه ارائه ارزش ها و میزان های اخلاقی به فرزندان تاثیر خواهد گذاشت.

( كرمی نوری و مرادی , 1372 )

خانواده در تربیت اجتماعی كودك وظایف و نقش های متعددی را بر عهده دارد كه اهم آنها عبارتند از :

1-خانواده به عنوان سیستم

2- خانواده به عنوان معلم و الگو

3- خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت

خانواده به عنوان سیستم

         خانواده را می توان به عنوان یك سیستم اجتماعی یا به عنوان بخشی از یك اجتماع بزرگتر در نظر گرفت , خانواده از یك سو با سازمان ها و موسسات اجتماعی مانند مدرسه , بازار و اجتماع ارتباط دارد و از سوی دیگر اعضای خانواده را در بر می گیرد,       بنابر این اجتماع فرد و خانواده به صورت یك سیستم با هم در ارتباطند.

        اگر خانواده به طور كامل وظایف اساسی خود را به انجام رساند , جامعه حیات خود را با استحكام بیشتری ادامه خواهد داد و سیستم خانوادگی فرد را برای وارد كردن به اجتماع و سیستم اجتماعی آماده می سازد.

         یكی از روان شناسان به نام هارلوك , خانواده را به صورت یك سیستم متعادل پیچیده ای تعریف می كند كه با ورود هر كودك این سیستم پیچیده تر می شود.

          اعضای خانواده سه نفر هستند ( پدر , مادر و یك فرزند ) در این جا سه نوع تعامل وجود دارد با اضافه شدن یك فرزند دیگر , شش تعامل خواهد آمد و اگر فرزند سومی  به خانواده اضافه شود رقم تعامل به ده می رسد  و با ورود هر فرزند جدید دیگر تعداد تعامل ها به همین نحو اضافه می شود . بنابر این خانواده یك نهاد انسانی رو به رشد است كه حجم و پیچیدگی آن مرتب در حال دگرگونی است. و اعضای خانواده هم به عنوان فرد و هم به عنوان بخشی از واحد خانوادگی عمل می كنند.

                                خانواده به عنوان معلم و الگو

      بی تردید باید گفت كه خانواده نقش ویژه ای در الگو شدن و آموزش دادن رفتارها و میزان های اخلاقی و اجتماعی دارا می باشد , هر گونه ارتباط و وابستگی والدین به فرزند و یا فرزند به والدین و یا والدین با یكدیگر به عنوان پایه ای برای ارتباط اجتماعی بعدی فرد می توانند مورد الگو و سرمشق قرار گیرند . كودك سخن گفتن , راه رفتن , آداب معاشرت , آداب غذا خوردن , طرز لباس پوشیدن , نحوه برخوردها , مسئولیت پذیری , مهر و صفا , پرخاشگری , رفتار كناره جویانه , محبت , شجاعت , عاطفه , تعاون , كمك به دیگران , ظلم و تجاوز و ... را از پدر و مادر خود فرا می گیرد. اصولاً در روان شناسی كودك , خصوصاً در سال های قبل از دبستان  رفتار  كودك به عنوان آینه ای از رفتار والدین به حساب می آید.

        آلبرت باندورا و ریچارد والتزر , دو محقق روان شناسی كه به یادگیری كودك از طریق مشاهده و تقلید از والدین اهمیت زیادی می دهند در یك تحقیق رفتار والدین و رفتار فرزندان آنها را مورد مقایسه قرار دادند آنها چنین نتیجه گرفتند كه : كودكان پرخاشگر دارای والدین پرخاشگر هستند و كودكان گوشه گیر دارای والدین گوشه گیر و منزوی می باشند. ( كرمی نوری و مرادی , 1372 )

خانواده به عنوان كانون محبت و امنیت

       محبت و امنیت یك از اساسی ترین ملزومات برای تربیت و رشد كودك می باشد. كودكی كه خصوصاً در سال های اولیه زندگی از محبت خانوادگی و پدر و مادر محروم گردد ممكن است در آینده سازگاری شخصی و اجتماعی او با خطر جدی روبرو شود و از اعتماد به نفس كافی و یا برخوردهای اجتماعی متناسب بهره مند نگردد.

         كودك نیاز به تامین امنیت را از رحم مادر آموخته است . او بعد از تولد همچنان می خواهد كه در محیط امن و آرام باشد و اساسی ترین وظیفه  خانواده خصوصاً در دوران قبل از دبستان بر آوردن همین نیاز كودك می باشد. خانواده حتی این نقش مهم را در دوره های دیگر زندگی همچنان حفظ می كند. دوستان , معلمان و همبازیهای كودك در طول زندگی ممكن است تغییر كنند ولی والدین , تماس نزدیك خود را با كودك در طول زندگی حفظ می كنند و نقش یك نهاد ثابت و پابرجا را برای كودك ایفا می كنند. ( كرمی نوری و مرادی , 1372 )

        یكی از روان شناسان به نام هورنای كه امنیت را شرط اساسی برای زندگی می داند معتقد است كه والدین از طریق عدم ابراز محبت و دوستی نسبت به كودك , كتك زدن متناوب , از شیر گرفتن زودرس , تبعیض قائل شدن بین فرزندان , تنبیه بیجا , رفتار غیر معقول , استهزا كردن , تحقیر نمودن طرد كردن و ... می توانند امنیت كودك را خصوصاً در سال های قبل از دبستان به خطر بیاندازند , حتی محبت و ابراز دوستی مصنوعی نیز نمی تواند موجبات ایجاد امنیت را برای او فراهم آورد.

( كرمی نوری و مرادی , 1372 )

نقش اقتصاد در خانواده :

      مطالبی كه در این جا مورد بحث واقع می گردد در باره این است كه اقتصاد چه نقشی در خانواده ایفا می كند؟ آیا تعبیر روش اقتصادی در جامعه موجب تغییر طرز تشكیل خانواده است یا نه؟ و چه اندازه باید مسائل اقتصادی در تشكیل خانواده مورد توجه باشد.

       در پاسخ سئوال اول باید گفت : شكی نیست كه مسئله اقتصاد یكی از اركان اساسی در زندگی خانوادگی بشر است اقتصاد در شئون علمی و اخلاقی , فرهنگی و تربیتی  خانواده نقش بزرگی ایفا می كند, اقتصاد در خوشبختی و بدبختی , ترقی و انحطاط , پیروزی و شكست و عزت و ذلت خانواده ها اثر عمیق دارد.

        قسمت عمده ناسازگاری ها و اختلافات , تضاد و تشاجر , جنگ و ستیز و جرم و جنایت كه در خانواده ها به وقوع می پیوندد و گاهی مفاسد عظیم و غیر قابل جبرانی به بار می آورد از مسائل اقتصادی سرچشمه می گیرد. بر اثر امور مالی است كه چه بسیار دیده می شود زنانی كه از شوهران خود جدا می شوند . فرزند , پدر و مادر خود را ترك می گوید. برادران و خواهران از یكدیگر قطع رابطه می كنند . خانواده ها بهم می ریزند و كودكان , بی سرپرست می شوند. چنانچه , در جامعه ای نیز یك قسمت قابل ملاحظه ای از كشمكش ها  و  اختلافات  كه  بین  افراد  یا  گروه ها اتفاق می افتد یا ملل و اقوام بشری را رو در روی یكدیگر قرار می دهد و آتش جنگ را مشتعل می سازد منشا اقتصادی دارد.

         جامعه شناسان می گویند:

« اگر سئوال شود كه در جامعه چه چیز سبب جنگ می گردد پاسخ قطعی دادن كار آسانی نیست. ولی اعتقاد به اینكه عامل اقتصادی سهم بسزایی در ایجاد جنگ دارد , دلایل عینی فراوانی دارد كه آنرا تایید می كند و روز به روز بیشتر می شود. »

موقعیت اجتماعی _ اقتصادی و یادگیری

توانایی ها ذاتی یادگیرندگان به صورت های متعددی تحت تاثیر موقعیت های اجتماعی اقتصادی قرار می گیرد. انواع سنخ های شناختی فرآیندهای رشد تفكر , خود تصوری , روابط گروهی , روابط معلم و شاگرد , فرصت های آفرینندگی و كسب تجارب بطور عمیقی تحت تاثیر طبقه اجتماعی هستند كه كودك در آن متولد شده و رشد یافته است به این ترتیب طبقه اجتماعی دانش آموزان در سطح دبیرستان ها و دانشجویان انجام گرفته است و معلوم شده است علی رغم كوشش هایی كه برای ترغیب كودكان محروم از آموزش و پرورش برای ورود به دبیرستان و دانشگاه انجام گرفته است , اكثریت دانش آموزان و دانشجویان از خانواده های متوسط و متوسط به بالا بوده اند. همچنین بررسی ها نشان می دهد كه این قبیل نه از نظر اقتصاد تحصیلی , بلكه از نظر توقعات و امكانات مالی والدین یا كودكان محروم از تحصیل تفاوت های مشهودی داشتند . به احتمال قوی نتیجه این بررسی ها را می توان به كشور خودمان تعمیم داد. هر چند , برای حصول اطمینان , لازم است تحقیق مشابهی برای سال های اخیر انجام گیرد.

          در گذشته طبقات پایین اجتماعی كمترین رغبت را برای آموزش و پرورش رسمی داشتند. فرض جامعه نیز بر این بود كه آنان در پایه های تحصیلی پایین تری ترك تحصیل خواهند كرد از بیشترشان انتظار می رفت كه مثل پدران و دوستان پدرانشان . كارگران دستی غیر ماهر یا نیمه ماهر با آید. بعلاوه . بیشتر خانواده های محروم در محله های پرجمعیت و یا در محله های دوردست , كه بیشتر از خانواده ای زندگی می كند كه مردم آن , اهل علم و ادب هستند و در آنجا علاقه و رغبت به بحث و گفتگو در باره اندیشه های نو , اختراعات و اكتشافات جدید وجود دارد , بیشتر از كودكی كه در خانه وی در باره كتاب ها یا موضوع ها و اكتشافات جدیدی صحبت نمی شود آماده شركت در بحث ها , درك مسائل جدید و احیاناً هماهنگی و سازگاری با آنها خواهد بود.

در هر حال كودكانی كه والدین آنها از تحصیلات خوبی برخوردارند , احتمالاً بیشتر از سایر كودكان علاقمندتر خواهند بود كه در تحصیلات خود توفیق داشته باشند. نوعی زندگی خانوادگی نیز روی یادگیری كودك موثر است. مثلا كودكی كه با خانواده خود به بیشتر جاها مسافرت می كند . بیشتر از كودكی كه تجارب مسافرتی كم و محدود دارد , به مطالعات اجتماعی , تاریخ و جغرافیا آمادگی دارد.

       همچنین مطالعاتی كه در مورد روابط میان آموزش و پرورش و درآمدها و نابرابری هایی كه در خانواده ها و در نتیجه , در مدارس به وجود می آیند انجام گرفته است نشان می دهند كه هر قدر سطح درآمدها بالاتر و بالاتر می رود نمرات آزمون های پیشرفت تحصیلی نیز بالاتر می رود یعنی سطح تحصیلات كودكان و نوجوانان با درآمد خانواده آنان رابطه مستقیمی دارد. ( تقی پور ظهیر , 1374 )

وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین :

          سطح در آمد خانواده نوع شغل پدر , میزان تحصیلات مادر عواملی را تشكیل می دهند كه در تعیین سطح درآمد فرزندان تاثیر می گذارد . به هر صورتی كه متغیرهای فوق را اندازه گیری كنیم به نظر می رسد كه موقعیت اجتماعی _ اقتصادی خانواده اثر زیادی در درآمدهای آتی فرزندان داشته باشد.

از طرق گوناگون درآمد فرزندان تحت نفوذ موقعیت اجتماعی _ اقتصادی خانواده قرار می گیرند . برای مثال خانواده هایی كه از تحصیلات و امكانات بیشتری برخوردارند , احتمالاً فرزندان خود را به سال های بیشتر از تحصیلات عادی مدرسه ترغیب می كنند و یا خانواده هایی كه از درآمد بالاتری برخوردارند قدرت تحمل هزینه های سال های بیشتر تحصیل فرزندان خود را نیز دارند.

        



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی

جهت ارائه به ضمن خدمت فرهنگیان پارس آباد

مقدمه

          درس ریاضی ، یكی از اركان مهم تدریس و یكی از پایه های بنیادین در سطوح مختلف تحصیلی می باشد كه مقدمه ورود به سالهای بعدی برای نیل به اهداف مهم جامعه  می باشد  كه  هر زمان  بـاید  مورد  اهمیت  خاصی  از  سوی  معلمین  و  دست اندركاران آموزش و پرورش در تمامی پایه ها و مراكز قرار گیرد كه با شاخص قرار دادن این درس ، انتظار می رود جوامع در سالهای آتی نه تنها در این درس به مشكلی برخورد نكرده باشند بلكه بتوانند از عهده انجام مسئولیتهای محوله در رابطه با این  درس  برآیند .  با این  مقدمه  كوتاه می خواهم در تحقیق خود از علل ضعف دانش  آموزان ابتدایی در درس ریاضی بپردازم كه امیدوارم كه مورد اهمیت قرار گیرد.

          در پژوهشی كه در چند مدرسه ابتدایی و چندین كلاس ، علی الخصوص كلاس خودم ، كلاس پنجم مدرسه ابتدایی وحدت شهرستان پارس آباد به انجام رسانده ام به نتایجی برخورد كرده ام كه ذكر آن در این مطلب خالی از لطف نمی باشد.

          « حدود شش سال است كه در كلاس پنجم در دوره ابتدایی به تدریس اشتغال دارم . در این مدت درس ریاضی چندان به نظر من پرنشاط و فعال نیست. از روشهای مختلف تدریس و از وسایل كمك آموزشی و رسانه ای مختلفی برای تدریس این درس استفاده می كنم و در این میان از اولیای دانش آموزان و كتابهای مختلفی كه در این زمینه باشد كمك گرفته ام. پس از تدریس درس مربوطه ، از تك تك دانش آموزان یا بصورت گروهی به نوبت و از روی دفتر اسامی می خواهم پای تخته بیایند تا تمرین مربوط به درس امروز را حل كنند . دانش آموزان هم این كار را انجام می دهند و من هم به طور نظری و هم از جنبه ی عملی نمره ای برای آنها منظور می كنم.

          در حین نوشتن تمرین می خواهم كه همگی توجهشان را به روی تخته سیاه جلب كنند ولی معمولا این كار به صورت فعال و از روی علاقه انجام نمی گیرد. برخی با هم حرف می زنند – برخی می خوابند – برخی درس دیگر می خواند – برخی جدول حل می كند یا گروهی می خندند. به هر طریق این كلاس معمولا بدون فعالیت موثر و یادگیری اكثر دانش آموزان طی می شود. »

          این وضعیت چندان برای من و دانش آموزان خوب نبود تصمیم گرفتم تا آنجا كه می توانم در این وضعیت نامطلوب كلاس ریاضی تغییر و تحولی ایجاد كنم برای اینكار فكر كردم بهتر است نخست از خود دانش آموزان بپرسم كه چرا كلاس درس ریاضی این اندازه بی روح و ناكارآمد است. یك روز تصمیم گرفتم در چنین وضعیتی موضوع را با خود آنان در میان بگذارم . روبه آنان ایستادم ، چند دقیقه ای سكوت كرده و نظاره گر حركات و رفتارشان شدم ؛ چند دقیقه كه به این صورت گذشت . كلاس آرام شد همه سكوت كردند. از دانش آموزان خواستم تمام وسایل روی میز خود را جمع و در بحثی كه می خواستم مطرح كنند و همه نیز قبول كردند.

          روبه بچه ها گفتم : بچه ها همان گونه كه خود شما هم شاهد هستید زنگ ریاضی شما مثل سایر زنگها فعال و موثر نیست . بلكه یك كلاس بی روح و كسل كننده است و نتیجه لازم نیز عاید و مطلوب نیست. من فكر می كنم بهتر است نخست این موضوع را با خود شما در میان بگذارم پرسشی را مطرح كردن تا از نظرهای مختلف دانش آموزان راجع به درس ریاضی و وضعیت آنها آشنا شوم.

          بچه ها نیز با علاقه خاص پذیرفته و در بحث راجع به موضوع شركت جستند. گفتم : بچه ها پرسش من از شما انی است : چرا به درس ریاضی كه یكی از درسهای مهم پایه و اساسی هر درس توجه لازم و كافی را مبذول نمی فرمایید. اگر می خواهید در هر رشته مهم دانشگاهی شركت كنید و وارد بازار كار شوید و به جامعه خود خدمت كنید باید این درس مهم و پایه را در نظر قرار دهید. چون دانستن این درس برای شما لازم و ضروری است اگر می خواهید دكتر و مهندس و ... شوید و در جامعه نقش داشته باشید باید حتما درس ریاضی را بلد باشید. موافقید نظرتان را راجع به این درس جویا شوید كه در این موقع  شور و هلهله ای راه افتاد : سخنان بسیاری گفته شد خلاصه آنچه گفته شد به شرح زیر است :

1- از اول ابتدایی تاكنون بسیار از معلمان ما درس ریاضی را جدی نگرفته اند.

2- بسیاری از معلمان راه و روش تدریس درس ریاضی را بلد نیستند.

3- از وسایل كمك آموزشی مناسب و كافی استفاده نمی شود.

4- درس ریاضی خیلی سخت است و نیاز به تمرین و تمركز زیادی است.

5- به درس ریاضی آن طور كه باید معلمان خود بها نمی دهند و از اهمیت آن ما را آگاه نكرده اند.

          اكثر مطالب گفته شده را یادداشت كردم . با دانش آموزان قرار گذاشتم گاهی اوقات در باره نحوه بهبود كلاس های ریاضی صحبت كنیم و راههایی را كه به نظر میرسد در شیوه تدریس این درس برای بالا بردن كیفیت و بهبود آن بیان كنند تا به نتیجه ای برسیم.

 

گردآوری اطلاعات (شواهد1)

          برای این كه بتوانم در باره پرسشی كه مطرح كرده بودم اطلاعات دقیق تری به دست آورم تصمیم گرفتم علاوه بر دانش آموزان موضوع را با همكارانی كه در این زمینه صاحب نظر هستند در میان بگذارم.

          در زنگ تفریح این موضوع را با بعضی از همكارانم در میان گذاشتم و از آنانی كه احساس می كردم علاقه مندتر و آماده تر هستند تقاضا كردم روزی پس از پایان وقت كلاس در این باره كه اتفاقا موضوع تحقیق بنده نیز می باشد صحبت كنیم. در آن جلسه موضوع علل ضعف دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی بود كه آن را مطرح كردم. هر یك از همكاران نظراتشان را اعلام كردند من نیز از نكات عمده حرفهای همكارانم یادداشت برداری می كردم. برخی از مطالب شبیه نظرات دانش آموزان بود. برخی نیز پخته تر و اساسی تر از آن ، روی هم رفته قرار شد یك جلسه ای را با مدیر مدرسه در میان بگذارم.

          مدیر مدرسه پیشنهاد بنده را پذیرفت ،‌ مدیر ضمن تشویق ، به ادامه كار و مطالعه بیش تر  پیشنهاد كرد اگـر  صـلاح می دانیم موضوع را با چند نفر از والدین دانش آموزان در میان بگذاریم. همین كار را انجام دادیم. نتایج صحبتها را یادداشت كردم. یكی از والدین اطلاعات و اسناد قابل توجهی در این زمینه در اختیار ما قرار داد. این اسناد بین همكاران تقسیم شد و در جلسه مطرح شد.

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات

          پس از مطالعه اسناد و مدارك و بحثها ، اطلاعات حاصل از این فرایند مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت ، اشكالات و كاستی های كلاس های درس ریاضی تعیین شد. راههای مناسبی برای تقویت بچه ها فهرست شد و خلاصه یادداشت برداری شد.

خلاصه یافته های اولیه

            برخی علل ضعف دانش آموزان در درس ریاضی به این شرح است:

1- آشنا نبودن برخی از معلمان به فنون و نحوه تدریس درس ریاضی ( روش تدریس ریاضی)

2- آموزش ندیدن برخی از معلمان در این زمینه ( معلمانی كه با مدرك دیپلم بدون گذراندن درس دانشگاهی و روشهای تدریس و نحوه بررسی كتب درسی استخدام شده اند طبیعی است كه در تدریس این درس به مشكل اساسی برخورد نموده باشند.

3- تخصصی نبودن تدریس درس ریاضی در ابتدایی.

4- بی توجهی معلمان ابتدایی به طرح درس ( شیوه جدید – روش 9 گانه گانیه ) – فقدان ارزیابی كار معلمان در این زمینه.

5- تمرین نكردن ، بی توجهی به دفتر تمرین درس ریاضی.

6- تنوع نداشتن تدریس درس ریاضی ، استفاده از روشهای قدیمی و سنتی و حل در تخته سیاه و استفاده نكردن معلمان از روشها و شیوه های نوین تدریس درس ریاضی (به كارگیری مواد آموزشی و ... . )

7- آشنا نكردن دانش آموزان با اهمیت درس ریاضی و ناشناخته ماندن قلمرو و اهداف درس ریاضی در این سطح.

8- ناآشنایی برخی از معلمان درس ریاضی به روان شناسی تربیتی و شناخت ذهنی و زبانی كودكان ابتدایی.

9- نداشتن معیار مشخص در ارزشیابی درس ریاضی.

10- بی توجهی معلمان به راههای شكوفا سازی خلاقیت های كودكان ابتدایی.

11- بی توجهی به علایق و انگیزه ها و توان فكری دانش آموزان به هنگام تدریس درس ریاضی.

12- بی سوادی و كم سوادی برخی از اولیا در نرسیدن به تكالیف و تمرینات درس ریاضی.

اصول و مبانی تدریس درس ریاضی

          در تدریس درس ریاضی مثل سایر دروس باید اصول و مبانی ویژه ای را در نظر گرفت از آن جمله :

1- تنها ذوق و علاقه و استعداد برای این درس كافی نیست باید قواعد و روشهایی را نیز یاد بگیریم.

2- باید در تدریس این درس از مبانی و روشهای اساسی و شیوه های مناسب تدریس استفاده و از وسایل كمك آموزشی مخصوص استفاده شود تا كارآیی لازم در این زمینه حاصل شود.

3- هر كسی نمی تواند معلم ریاضی باشد. معلم ریاضی نخست باید آموزش كافی ببیند و قدرت تدریس داشته باشد ، سپس به تدریس این درس اشتغال داشته باشد.

4- از اولیا دانش آموزان برای بهبود و پیشرفت این درس كمك خواسته شود ،‌ تا علاوه بر كلاس در خانه نیز به تكالیف و تمرینات بچه ها رسیدگی شود.

5- برای ارزشیابی درس ریاضی باید معیارهای روا و مشخص علمی تعیین كرد.

6- نباید  تنها  از  یك  شیوه  در  تدریس این درس استفاده كرد بلكه باید از تمامی شیوه های نوین و وسایل و كاربرد مواد آموزشی مناسب در این درس كمك گرفت.

7- شركت در كلاسهای تقویتی و تابستانی برای بالا بردن مهارت و بهبود و تقویت آنان در این درس.

معیارهای ارزشیابی

          در تدریس درس ریاضی در نظر گرفتن اصول و مبانی ویژه ای باید در نظر داشت همین گونه است به هنگام نمره دادن به این درس از آن جمله :

1- توجه به دفتر تمرین درس ریاضی و اهمیت قرار دادن و نظم و ترتیب و با سلیقه و منظم نگاه داشتن دفتر ریاضی هر دانش آموز.

2- توجه  به  هنگام تدریس    سوال  و  پرسش  كردن  و  جواب دادن  هر  یك از دانش آموزان.

3- پرورش نظم فكری دانش آموزان.

4- توجه به این مطلب كه هر دانش آموزی آیا بعد از تدریس بلافاصله در خانه نیز تكرار و تمرین می كند یا نه ؟

5- داشتن خلاقیت و مهارت و استعداد ویژه در این درس.

 

راههای پیشنهادی برای حل مشكل دانش آموزان در درس ریاضی

          با اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه تحلیل آن ها ، با انواع راه تدریس درس ریاضی مواجه شدیم و به این نتیجه رسیدیم كه درس ریاضی نیاز به آموزش ویژه دراد. معلمان از راههای گوناگون به توفیق هایی دست یافته اند .

          تصمیم گرفتیم از راههای گـونـاگـون با این موضوع بپردازیم تا علت ضعف دانش آموزان در این درس برطرف شود ، قرار شد در باره نظرات پیشنهادی با توجه به اصول و مبانی گفته شده به دانش آموزان آموزش دهیم.

چگونگی اجرای راه جدید

          من آموزش گزارش نویسی مصاحبه را برعهده گرفتم ، در آغاز آموزش ضمن اشاره به انواع گزارش و شرایط آن دانش آموزان را با اصول مصاحبه و نحوه یادداشت یا ضبط كردن مطالب آشنا كردم؛ پس از آن در سر كلاس هر كس گزارش خود را ارائه نمود. پس از تهیه گزارش نهایی با توجه به معیارهایی كه قبلا ذكر شد این گزارش ها توسط سه نفر از معلمان مودر ارزشیابی قرار گرفت.

          با همكاری دانش آموزان  و  مسئولان  مـدرسه  بـرخی  از  آن ها  را  در  روزنامه  دیواری  مدرسه  منتشر كردیم  ،‌ در زنگ های تفریح آنها این گزارشات را می خواندند ، مدیر مدرسه و دیگر همكاران از این طرح استقبال كردند و نتیجه گرفتیم با چنین شیوه ای نشاط به كلاس درس ریاضی بازگشته است.

 

 

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 )

          برای اینكه دقیقا مشخص شود كه روشهای به كار گرفته شده موثری بوده است یا نه تصمیم گرفتم اطلاعات عینی و موثق جمع آوری كنم ، یك جلسه ای را برای این منظور ترتیب دادیم كه نتایج آن از آن جمله است :

1- مقایسه نمرات دانش آموزان در درس ریاضی پیش از آموزش و پس از آن .

2- نظر خواهی از والدین متخصص و اهل فن در باره ی این موضوع و روش به كار گرفته شده برای از بین بردن ضعف دانش آموزان.

3- نظر خواهی كتبی از دانش آموزان ، والدین در باره تاثیر روش جدید آموزش درس ریاضی و نتایج آن .

4- ارزشیابی از درس ریاضی براساس معیارهای پیش بینی شده و ... .

شـواهد جمع آوری  شـده  نشـان  داد كـه هـر  4  راه  پیشنهادی مناسب است و دانش آموزان از آنها اظهار رضایت می كردند.

تجدید نظر در روشهای انجام گرفته و اعتبار بخشی آن

          پس از جمع آوری اطلاعات لازم در باره چگونگی اجرا و نتایج آن با توجه به نظرات و  انتقادات  اظهـار  شـده  ،  در یك جلسه گروهی تصمیم گرفتیم تا جایی كه می توانیم كاستی های نظری و عملی خود را برطرف سازیم.

          شواهد هم نشان می داد كه هر 4 روش موثر واقع شده است و هر چه تمرین دانش آموزان بیشتر می شود ، مهارت آنان نیز در درس ریاضی بیشتر می شود ، و نتایج زیر حاصل شد :

نتایج

از آن چه گذشت به نتایج زیر می توان اشاره كرد :

1-     دانش آموزان به درس ریاضی علاقه مند شدند و شوق آموختن شان به كلاس بازگشت.

2- اكثر دانش آموزان در یادگیری درس ریاضی به روش جدید فعال شدند.

3- دانش آموزان به اهمیت درس ریاضی در زندگی و آینده پی برده و سعی كردند این درس را با مهارت جدی دنبال كنند.

4- اكثر آنها در كلاس های تقویتی از سوی والدینشان شركت كردند تا در این درس فعال و تقویت شوند.

5- كلاس ها دیگر خسته كننده و یأس آور نبود.

6- والدین از چگونگی پیشرفت فرزندان خود در درس ریاضی رضایت بیش از پیش پیدا كردند.

7- مشاركت برای تقویت درس ریاضی دانش آموزان دوره ابتدایی از سوی معلمان - دانش آموزان دیگر دست اندركاران مدرسه افزایش یافت.

8- عادت به جستجو و تحقیق و بررسی مطالعه بیش از پیش در میان دانش آموزان گسترش یافت.

9- این شكل زمینه های رشد اجتماعی دانش آموزان را نیز فراهم ساخت.

10- افزون بر دانش آموزان ، معلمان نیز خود با مطالب و دیدگاهها و تجربه های جدید آشنا شدند.

11- تصمیم گرفته شد درس ریاضی نسبت به سایر درسها با اهمیت خاص تدریس شود و در تدریس این درس از شیوه های نوین درس و استفاده از مواد و امكانات كمك آموزشی صحیح و اصولی استفاده شود تا ریشه ضعف بطور كلی بركنده شود

نتیجه گیری

     اگر درس ریاضی با شیوه اصولی و روشهای منطقی و نوین تدریس و با به كارگیری روشها و مواد كمك آموزشی و امكانات آموزشی صحیح تدریس شود تحولی عظیم در كلاس درس برای یادگیری آن به وجود می آید.

     باید معلمان دوره ابتدایی با طرح درس وارد كلاس شوند و قبل از اینكه درس مورد نظر را بخواهند تدریس كنند باید قبلا آن را تمرین كرده و از كاربرد مواد آموزشی به شیوه صحیح و با مورد توجه قرار دادن صحیح دانش آموزان آن را به به دانش آموزان القا كنند. و باید به دانش آموزان بقبولانند كه درس ریاضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است كه باید برای یادگیری بهتر این درس علاوه بر تكرار و تمرین در كلاس استفاده از اولیا از كلاسهای تقویتی نیز استفاده كنند تا پایه آنها كه ابتدایی یك فونداسیون برای سایر پایه هاست قوی گردد.

    

منابع وماخذ

- كتاب راهنمایی عملی پژوهش در عمل نوشته دكتر اقبال قاسمی پویا – اردیبهشت 84

- مدرسه وحدت كلاس پنجم ابتدایی                

 - مدرسه قدسیه كلاس پنجم ابتدایی



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

چگونه فردی دوست داشتنی شویم ؟

ج
گامهایی برای دوست داشتنی شدن !

گام 1 - از انتقاد بیجا ، سرزنش مداوم و گِله و شکایت بپرهیزید.

گام 2 - در ارزیابی های خود صادق و بی ریا باشید.

گام 3 - دیگران را دوست بدارید و به آنها علاقه مند شوید.

گام 4 - خواسته های دیگران را درک کنید .

گام 5 - همیشه لبخند را زینت چهره خود کنید.

گام 6 - به خاطر داشته باشید نام هر شخصی زیباترین نت موسیقی اوست ؛ پس دیگران را به نام صدا بزنید و با او احساس نزدیکی کنید .

گام 7 - شنونده خوبی باشید و دیگران را تشویق کنید که درباره خودشان و علاقه مندیهایشان حرف بزنند .

گام 8 - در جهت علایق دیگران سخن بگویید .

گام 9 - این باور را به دیگران القا کنید که قدرت زیادی دارند و برای خود کسی هستند، و در انجام این کار نهایت صداقت را داشته باشید .

گام 10 - همیشه برای این که بهترین نتیجه را از بحث و مجادله بگیرید، سعی کنید از شرکت در آن بپرهیزید .

گام 11 - به عقاید دیگران احترام بگذارید و هرگز از عبارت « تو اشتباه می کنی » استفاده نکنید .

گام 12 - اگر خطایی از شما سرزد، با قاطعیت به آن اعتراف کنید و اعتماد به نفس داشته باشید و بدانید که « انسان جایز الخطاست » .

گام 13 - همیشه صحبت های خود را دوستانه آغاز کنید .

گام 14 - به گونه ای رفتار کنید که همیشه دیگران تأییدتان کنند .

گام 15 - سعی کنید از راه های مناسبی برای کسب آرامش استفاده کنید تا دیگران برای شریک شدن در آرامشتان به سوی شما بیایند .

گام 16 - اجازه بدهید همیشه دیگران بیش از شما صحبت کنند .

گام 17 - خالصانه به هر اتفاقی از دید دیگران نگاه کنید و تک محور نباشید .

گام 18 - باورها و علایق سایرین را همانگونه که هستند بپذیرید چرا که هرکس از دید خود بهترین است .

گام 19 - همواره به سوی انگیزه های بهتر و قوی تر بروید، تا بهترین باشید .

و بالاخره گام آخر ؛

همواره باورهایتان را پیش روی خود مجسم کنید و چالش های زندگی را با آغوش باز پذیرا شوید تا برای دیگران یک نمونه و الگو باشید .

منبع : http://www.tebyan.net/Teb.aspx?nId=16619

 



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

عزیز محمدی رئیس سازمان لیگ با ارسال نامه بهباشگاه‌‌‌های لیگ برتر و هیات‌های فوتبال فرا رسیدن سال نو را بهبازیكنان، مربیان، مدیران عامل و مسئولان هیا‌ت‌ها تبریك گفت و برای اهالیفوتبال سالی پر از موفقیت را آرزو كرد.

:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

بازی فوق العاده زیبای Assassin’s Creed II

نجیب زاده قاتل ۲ - (نسخه بدون عیب)

بازی فوق العاده زیبای Assassin’s Creed II - نجیب زاده قاتل 2

پس از مدتها انتظار نسخه تست شده بازی بسیار زیبا و پرطرفدار Assassin’s Creed II برای نسخه PC برای اولین بار در ایران توسط فروشگاه آنلاین  بین دانلود به همراه راهنمای نصب و کرک فارسی برای علاقمندان این بازی ارائه گردید!

Assassin’s Creed II دومین سری از بازی فوق العاده زیبا و پرطرفدار Assassin’s Creed  در ژانراکشن سوم شخص ماجراجویانه می باشد که بصورت دنباله ای مستقیم بر نسخه پیشین توسط کمپانی Ubisoft Montreal طراحی و ساخته شده و توسط کمپانی Ubisoft در تاریخ ۹ مارس ۲۰۱۰ برروی کنسول PC برای علاقمندان این بازی زیبا منتشر گردید.

2 دی وی دی

قیمت:2400 تومان

خرید پستی بازی Assassin’s Creed II - نجیب زاده قاتل ۲ ادامه توضیحات بازی Assassin’s Creed II - نجیب زاده قاتل ۲



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

راز 2 - رازهای موفقیت - The Secret 2

فیلم راز 2 - The Secret 2

دیگر نگران پولدار شدن نباشید با دیدن این مجموعه پولدار شوید.
بالاخره راز 2 رسید . راز رسیدن به موفقیت و پول و آرامش این راز چیست ؟جدیدترین قانون های جذب! دهها معلم جدید راز! آخرین متدهای موفقیت! حقیقت چیست؟!... ده ها معلم (دانشمندان،روانشناسان، و روشنفکران معروف و بزرگ دنیا) جدید راز و قانون جذب با همراهی معلمان قبلی آن با شما سخن میگویند! هر آنچه بخواهید بدست می آورید .

این فقط یک تبلیغ نیست !!!

» قابل پخش در تمامی دستگاه‌های پلیر پخش DVD خانگی و کامپیوتر

12 دی وی دی با کیفیت عالی و زیرنویس فارسی و بخش دوبله فارسی

قیمت:11000 تومان

خرید پستی فیلم مستند راز 2 - The Secret 2 ادامه توضیحات فیلم مستند راز 2 - The Secret 2



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

مستند ۱۰۰۰ مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید ! 

1000 Places to See Before Die

مستند ۱۰۰۰ مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید !

1000 جایی كه قبل از مرگ باید دید!مجموعه ای فوق العاده و دیدنی از زیباترین و دیدنی ترین شهر ها و مكان های دنیا با كیفیت عالی

زوج جوان و میلیونری كه در تصمیمی شگفت انگیز خانه و محل زندگی خود را ترك كرده و به همراه تجهیزات كامل و گروه فیلمبرداری تصمیم دارند تا پایان عمرشان به 1000 مكان دیدنی در سراسر دنیا سفر كنند.

در این مجموعه زیباترین شهرها ،مکان ها ،جنگلها ،سواحل حتی مردمان آن مناطق و آداب و رسوم آنان به صورت کاملا زنده و مستند به تصویر کشیده شده است .

6 دی وی دی - کیفیت عالی (بدون زیرنویس فارسی)

قابل پخش در دستگاه های dvd پلیر خانگی و کامپیوتر

قیمت:8000 تومان

خرید پستی مستند ۱۰۰۰ مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید ! ادامه توضیحات مستند ۱۰۰۰ مکان دیدنی که قبل از مرگ باید دید !
:: بازدید از این مطلب : 111

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

خرید بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

هشتمین نسخه اصلی از سری بازی اکشن مهیج و پرطرفدار Tomb Raider یا مهاجم مقبره کمپانی Eidos Interactive در سال 2008 و با تبلیغات فراوانی که بر روی این نسخه متفاوت صورت گرفت، با نام Underworld منتشر شد !

در Tomb Raider Underworld شخصیت Lara Craft با گشت و گذار در مناطق مرموز و عجیب و غریب در دورتادور دنیا که هر یک از Location ها و مکان هایی که لارا به ماجراجویی در آنها می پردازد به دقیق ترین شکل ممکن به جزئیات پرداخته و با ارائه گرافیک HD یا High Definition مختص نسل آینده بازی های رایانه ای اقدام به خلق دنیای کاملا حقیقی و متفاوت کرده است .

در این نسخه لارا به دنبال "چکش افسانه ای ثور" یا همان است ! ثور یا خدای آذرخش در افسانه های باستان چکشی افسانه ای با قدرت ما فوق طبیعی داشت که قادر بود با چکشش با یک ضربه کوهها را تبدیل به دره و حتی قدرتمندترین خدایگانهای باستان را نیز با آن چکش افسانه نابود سازد !

در این نسخه لارا در منطقه ای کنار دریای مدیترانه به کشف دنیای پنهان یا همان Underworld و در ادامه چکش افسانه ای ثور می پردازد  ! داستانی بسیار مهیج و اکشن که تمامی علاقمندان به بازی های زیبای رایانه ای را مجذوب خود می کند !

خرید اینترنتی بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

2 دی وی دی - قیمت 2500 تومان

tomb raider nuder world

سازنده : كمپانی Crystal Dynamics
ناشر : كمپانی EIDOS Interactive
تاریخ انتشار :  Nov 18, 2008   
رده بندی ژانر : اکشن ماجراجویی
میزان دشوار بودن : متوسط .
زمان مورد نیاز برای آشنایی كامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت.

درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی : Teen - مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی 13 سال و بالاتر .

ویژگی های منحصر به فرد بازی Tomb Raider Underworld:

- باید بر تمامی دنیای اطراف خود حکمرانی کنید ! بارسیدن به مرتفع ترین مناطق با کمک گرفتن از توانایی های متنوع آکروباتیکی خود !
- گشت و گذار در دنیای حماسی و ناشناخته دنیای پنهان  !
- کشف اسرار باستان در مناطق ساحلی تایلند، جزایر یخ زده قطب شمال و جنگل های مکزیک و ....
- مبارزات متعدد و غیر قابل پیش بینی در جریان بازی
- ابعاد جدیدی از امکانات جنگی هنگام رویارویی با خطر .
- گرافیک بسیار بالای این نسخه و پردازش عالی به جزئیات .
و .......
سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Tomb Raider Underworld:

-OPERATING SYSTEM: Microsoft Windows XP (admin rights required)/Microsoft Windows Vista (admin rights required
CPU: Intel Pentium 4 3+GHz or AMD Athlon 2.5+GHz
RAM: 1GB (Windows XP) / 2GB (Windows Vista) system memory
GRAPHICS: NVIDIA GeForce 6 series 6800GT (or better) / ATI 1800XT (or better)
SOUND: Direct X 9.0c compatible sound card and drivers
DVD-ROM: DVD-ROM drive
HARD DRIVE: 8 GB Free Space
INPUT DEVICES: Keyboard and mouse

سیستم توصیه شده :

OPERATING SYSTEM: Microsoft Windows XP (admin rights required)/Microsoft Windows Vista (admin rights required)
CPU: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or Athlon 64 X2 4400+
RAM: 2 GB system memory
GRAPHICS: nVidia GeForce 9800 GTX or ATI HD4800
SOUND: Direct X 9.0c compatible sound card and drivers
DVD-ROM: DVD-ROM drive
HARD DRIVE: 8 GB Free Space INPUT DEVICES: Microsoft Xbox360 Controller

خرید اینترنتی بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

2 دی وی دی - قیمت 2500 تومان

تصاویری از محیط بازی Tomb Raider Underworld:

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید

بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  خرید بازی Tomb Raider: Underworld

 خرید بازی Underworld  خرید بازی Tomb Raider

خرید بازی مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان   خرید بازی مهاجم مقبره 8

خرید بازی Tomb Raider- مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  خرید بازی Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

بازی Tomb Raider: Underworld   بازی مهاجم مقبره 8

فروش بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8   خرید اینترنتی بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

خرید پستی بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  خرید بازی Tomb Raider 2009 Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

خرید پستی بازی 8 Tomb Raider- مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  خرید پستی بازی مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

خرید اینترنتی بازی مهاجم مقبره 8   خرید بازی Tomb Raider: Underworld دنیای پنهان

فروش بازی 2009 Tomb Raider: Underworld   خرید بازی جدید و زیبای Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

 فروش اینترنتی مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  فروش اینترنتی بازی Tomb Raider: Underworld

بازی جذاب و زیبای 2009  Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان  بازی Tomb Raider - مهاجم مقبره 8

خرید اینترنتی بازی Tomb Raider: Underworld - مهاجم مقبره 8 - دنیای پنهان

2 دی وی دی - قیمت 2500 تومان



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید

بازی انیمیشن و اکشن جالبی که داستان ماجراجویی یک دختر مبارز شجاع را رقم می زند که در جنگ با دشمنان در مسیر هدف از سلاح های مختلفی از جمله شمشیر، تفنگ و حتی قدرت جادو بهره مند است !

سرعت بسیار بالای بازی که اکشن لحظه ای و مهیج را رقم می زند از ویژگی های جالب این بازیست ! به علاوه انیمیشن با کیفیت و همچنین مبارزات نامتناهی از دیگر ویژگی های این بازی پرهیجان است .


خرید اینترنتی بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

1 دی وی دی - قیمت 1600 تومان

سازنده : كمپانی Gaijin Entertainment
ناشر : كمپانی: SouthPeak Games
تاریخ انتشار :  Feb 10, 2009 
رده بندی ژانر : اکشن انیمیشن
میزان دشوار بودن : متوسط .

زمان مورد نیاز برای آشنایی كامل با محیط بازی : حدود نیم ساعت.

خرید اینترنتی بازی X-Blades

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید

درجه بندی ESRB در مورد محتوای بازی : Mature - مناسب برای تمامی افراد و گروههای سنی 17 سال و بالاتر

بازی جذاب X-Blades - تیغه های ایکس !

ویژگی های منحصر به فرد بازی X-Blades:

- ژانر زیبایی از انیمیشن و اکشن با کیفیت .
- فیلم نامه و جریان بسیار سریع بازی
- کسب امتیازات متعدد و خرید قدرت های جادویی و متنوع در جریان بازی و پس از کسب امتیاز.
- آپدیت کردن ویژگی های برتر جادویی برای مبارزه با دشمنان اهریمنی.
و  .......

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی X-Blades:

Pentium 4 1.5 GHz processor or equivalent;
256 MB RAM;
ATI Radeon 9600 128 MB or nVidia GeForce 6600 128 MB;
5 GB hard disc space; Windows XP with Service Pack 2
DirectX 9.0c; Keyboard, mouse, Internet Connection Recommended system requirements:
Pentium 4 3.0 GHz processor or equivalent;
1024 MB RAM;
ATI Radeon X1800 256 MB or nVidia GeForce 7600 256 MB;
5 GB; Windows XP with Service Pack 2/Windows Vista
DirectX 9.0c; Keyboard, mouse, DSL Internet connection

خرید اینترنتی بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

1 دی وی دی - قیمت 1600 تومان

تصاویری از محیط بازی X-Blades ، تیغه های ایکس !:

برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید

خرید بازی تیغه های ایکس !  خرید اینترنتی بازی تیغه های ایکس !

فروش بازی تیغه های ایکس !  فروش اینترنتی بازی تیغه های ایکس !

خرید بازی X-Blades - تیغه های ایکس !  خرید اینترنتی بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

فروش بازی X-Blades - تیغه های ایکس !  فروش اینترنتی بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

خرید بازی X-Blades   خرید اینترنتی بازی X-Blades

فروش اینترنتی بازی X-Blades   فروش بازی X-Blades  

خرید اینترنتی بازی X-Blades - تیغه های ایکس !

1 دی وی دی - قیمت 1600 تومان



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

مستند زنان فوتبالیست در ایران

مستندی جالب و جذاب

حضور جالب خانمها در ورزشگاهها

مستندی پرفروش در کشور

خرید پستی مستند زنـان فوتبالیست در ایران

جریان از این قراره که تیم ملی فوتبال آلمان برای 1 بازی

دوستانه با تیم ملی فوتبال بانوان ایران مجبور می شود

که حجاب اسلامی را به صورت کامل رعایت کند.

مستند جذاب و بسیار دیدنی فوتبال بازیکنان دختر ایرانی

خرید مستند زنان فوتبالیست در ایران

مستند زنان فوتبالیست در ایران

مستندی جالب و دیدنی از  حضور جالب خانمها در ورزشگاهها

برای اولین بار در این مستند می توانید شاهد حضور بانوان و

دخترها در ورزشگاه ها باشید
 
خرید اینترنتی مستند زنان فوتبالیست در ایران

این مستند توسط یک مستند ساز آلمانی(دیوید آسمن) و آیت نجفی
تهیه شده است.نام اصلی این مستند فوتبال زیر پوشش است که در
سال 2009 ساخته شده است و در جریان جشنواره فیلم برلین
جوایزی را به خود اختصاص داده است.این مستند محصول مشترک
ایران و آلمان است.

فروش پستی مستند زنــــــان فوتبالیست در ایران
 
1 دی وی دی - قیمت : 2000 تومان
 
 
تولید این مستند و اکران آن در کشور های غربی با نام (football 

under cover)واکنش های متعددی رو به دنبال داشته و در بسیاری

از رسانه های آن کشورها مورد نقد و بررسی قرار گرفته است

فیلم ایرانی – آلمانی «فوتبال زیر چادر» از آیت نجفی و دیوید آسمن

الیشا سایمون Alissa Simon، منتقد برجسته نیویورکی در نقدی در

هفته نامه تخصصی ورایتی Variety می نویسد در مستند نفس گیر

«فوتبال زیر چادر» پل فرهنگی ای زده می شود میان تهران و برلین.

فیلم «فوتبال زیرچادر» که ترجمه دقیق تر نام آن «فوتبال محرمانه»

است، تصویرگر مسابقه ای دوستانه است بین تیم فوتبال زنان ایران و

تیمی متشکل از فوتبالیست های زن باشگاههای آلمان، که آن را یک
 
فوتبالیست حرفه ای آلمانی به نام مارلین آسمن Marlene Assmann

ترتیب داده است، که خودش در برلین هم دانشجواست هم در یک

باشگاه چند فرهنگی، که فوتبالیست هائی از ترکیه و دیگر کشورها

در آن هستند، توپ می زند.

خرید پستی مستند زنــــــان فوتبالیست  مستند زنان فوتبالیست
خرید پستی مستند زنــــــان فوتبالیست  فروش پستی مستند زنان فوتبالیست در ایران
 
توضیحاتی دیگر:

داستان فیلم خیلی ساده است: فوتبالیست آلمانی می بیند تیم فوتبال زنان ایران، دائم مشغول تمرین و آماده

سازی است، ولی به خاطر محدودیت حجاب، نمی تواند رقبای بین المللی را به بازی های دوستانه در تهران جلب
کند.

فیلم را برادر خانم آسمن، دیوید آسمن همراه با آیت نجفی، به طور مشترک ساخته اند. اما سرمایه آن را یک

شرکت آلمانی تامین کرده است.


آلیشا سایمون می نویسد برای حکومت ایران، فوتبال زنان نماینده نبرد برای آزادی است، از چند جهت. یکی،

همانطور که تماشاگران فیلم «آفساید» جعفر پناهی می دانند، فقط مردها حق دارند به تماشای مسابقه فوتبال

بروند. از سوی دیگر، فوتبالیست های آلمانی که بعضی هاشان هم مسلمان هستند، در سفر به ایران متوجه

مقررات پیچیده ای می شوند که بر فوتبال زنان حاکم است، و در خلال مسابقه، رعایت حجاب اسلامی و پرهیز از

رقصیدن و حرکات دیگر، مدام از طریق بلندگو به زنان در جایگاه تماشاگران یادآوری می شود.

فیلم در حالیکه با دقت و به طرزی باورپذیر، مشکلات و موانع بر سر این مسابقه فوتبال استثنائی را نشان می دهد،

و عواقب سیاسی آن را بررسی می کند، در نمایش زندگی شخصیت های اصلی در تهران و آلمان هم موفق است

و جالب است که زندگی دخترهای فوتبالیست در تهران و برلین، فرق چندانی با هم ندارد، و برای هر دو گروه، هم

زنهای فوتبالیست در ایران و هم همتاهای آلمانی آنها، فوتبال از یک سو نمودار استقلال و اتکاء به نفس است و از

سوی دیگر، وسیله ای برای ابراز برابری با مردان.


از دید منتقد «ورایتی» فیلم «فوتبال زیر چادر» فیلمبرداری شفاف و حتی گاه شاعرانه ای دارد و مونتاژ سریع و

موسیقی و صداگذاری هنرمندانه، از جذابیت های برجسته آن است. این فیلم جایزه «تدی» جشنواره فیلم برلین

برای بهترین مستند را دریافت کرده است و همچنین در آن جشنواره، فیلم محبوب تماشاگران بود.

 
ما پیشنهاد می کنیم این مستند داغ و جذاب را از دست ندهید


جذابترین مستندی که در طول عمر خود خواهید دید


مستند زنان فوتبالیست در ایران


+ توضیحی دیگر که می توانید در این مستند ببینید +


امان از دست این مردها که وقتی اونارو توی ورزشگاه راه نمیدن


دست به چه کارهایی که نمیزنند
 
خرید پستی مستند زنان فوتبالیست در ایران 
 
فروش مستند زنان فوتبالیست در ایران
 
1 دی وی دی - قیمت : 2000 تومان
 


:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

بسته خارق العاده آموزشی آرایشی ویژه بانوان

پک آرایشی کامل شامل فیلمها و نرم افزارهای آموزشی

خرید اینترنتی بسته خارق العاده آموزشی آرایشی ویژه بانوان

2دی وی دی - قیمت 4000 تومان

قابل استفاده برای سالن های زیبایی ، کاراموزان و هنرجویان
رشته گریم ، و ارایشگری همه بانوان و دوشیزگان ایرانی است

دی وی دی 1 شامل :

مطالب dvd1 آموزش آرایشگری

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

* مطالب آموزشی
* فیلم های آموزشی
* گالری تصاویر ( مدل )

سرفصل فیلم های آموزشی

سر فصل فیلمهای آموزش آرایشگری

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

آموزش آرایش صورت ( 2 فیلم )
آموزش آرایش مو ( 2 فیلم )
آموزش آرایش چهره و مو به سبک عربی ( 1 فیلم)
آموزش فر وکوتاه کردن مو
آموزش تاتو ( موقت )
آموزش
کاشت ناخن
آموزش کاشت موی موقت ( اکستنشن)
و...

سرفصل مطالب آموزشی این مجموعه :

سر فصل مطالب آموزشی آموزش آرایشگری

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

نکات آموزشی در مورد پوست ، بهداشت پوست ، پاکسازی پوست و ...
نکات آموزشی در مورد مو ، بهداشت مو ، شامپو مناسب ، رنگ مو ، دکلره مو و ...
نکات آموزشی در مورد ناخن ، بهداشت ناخن ، لاک و پیرایش ناخن ، کاشت ناخن ژله ای و ...
نکات آموزشی در مورد
آرایش چشم و مژه
نکات آموزشی در مورد آرایش لب ها
نکات آموزشی در مورد بهداشت در آرایش
آموزش آرایش و پیرایش
آنچه نو عروسان باید بدانند!
شناخت رنگ ها در آرایش
آشنایی با ماسک های آرایشی و نحوه ساخت آنها

سرفصل گالری تصاویر این مجموعه

سرفصل گالری تصاویر آموزش آرایشگری

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

گالری آرایش صورت
گالری آرایش های فانتزی
گالری
مدل های مو
گالری طراحی صورت
گالری مدل ناخن
گالری مدل لباس
و...

این مجموعه معادل
4 کتاب آموزشی
7 فیلم آموزشی
و 6 گالری تصویر می باشد

خرید بسته خارق العاده آموزشی آرایشی ویژه بانوان

2دی وی دی - قیمت 4000 تومان

دی وی دی 2 شامل :

بهترین و جدیدترین نرمافزارهای آرایشی و آرایشگری

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

این نرم افزارها با انواع مدلهای مو و لوازم متنوع آرایشگری قابلیت ورود عکس شخصی و اجرای تغییرات و انجام آرایش روی آن می باشید

نرم افزار های روتوش اتوماتیک صورت با بهترین کیفیت ممکن

نرم افزار قدرتمند آرایش مو با جدیدترین متد روز

Bonus

Face Filter Studio 2 - Vista Compatible

Judie Kidd Makeover

Makeup Pilot 1.35

Salon Styler Pro

Seventeen Style Studio Deluxe

changes

digitai baeuty v 0.2

destiny hair

 قابل استفاده برای سالن های زیبایی ، کارآموزان و هنرجویان
رشته گریم ، و
آرایشگری همه بانوان و دوشیزگان ایرانی است.

خرید مجموعه آرایشی

2دی وی دی - قیمت 4000 تومان



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

ژورنال لباس 2010 - 2009

خرید جدیدترین ژورنال لباس بچه گانه

جدیدترین ژورنال لباس 2010 - 2009

2000 مدل لباس 

(لباس شب-نامزدی-اسپورت-مانتو-بچه گانه و..)

درخانه تحویل بگیرید و پول را به مامور پست بدهید

خرید اینترنتی  ژورنال لباس 2010 - 2009

1 دی وی دی - قیمت:3000تومان

خرید ژورنال لباس 2009 - 2010 ژورنال لباس مجلسی

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

مجموعه بی نظیر از مدل های لباس

این مجموعه كاملا جدید و با بالا ترین كیفیت می باشد و این كیفیت ها قابل چاپ می باشند

جدیدترین ژورنال لباس مجلسی 2009 - 2010

برای دیدن عکس در سایز اصلی بر روی آن کلیک نمایید

این مجموعه شامل:

جدیدترین مدل لباس های عروس

ژورنال لباس عروس 2009 - 2010

جدیدترین مدل لباس های شب و مجلسی

جدیدترین مدل لباس های راحتی

جدیدترین مدل لباس های تابستانه و زمستانه

جدیدترین مدل لباس های مانتو و دامن و كت و دامن و كت و شلوار ، سارافون، روسری، لباس های دخترانه

جدیدترین مدل لباس های مردانه و بچه گانه

ژورنال لباس مردانه

و همچنین ویژه بانوان خوش صلیقه ، مجموعه از بهترین دكوراسیون های منزل را برای شما گردآوری كرده ایم كه امیدوارم این محصول مورد توجه شما بانوان گرامی قرار گیرد.

جدیدترین ژورنال دکوراسیون داخلی 2009 - 2010 

خرید پستی ژورنال لباس

1 دی وی دی - قیمت:3000تومان



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

روشهای  بستن شال و روسری+آرایش و گریم

آموزش بستن شال و روسری

آموزش گام به گام هر طرح بطور کامل و بسیار جذاب و آموزنده

برروی یک عدد دی وی دی بصورت نسخه خانگی

قابل پخش بر روی dvd پلیرهای خانگی و کامپیوتر با کیفیت عالی

آموزش گام به گام بستن شال و روسری

1 دی وی دی - قیمت:2600 تومان

خرید پستی آموزش گام به گام بستن شال و روسری

روشهای بستن شال و روسری

روشهای جدید بستن شال و روسری

حتما شما هم از روش یکنواخت

بستن شال خود خسته شده اید!

به دنبال مدل های جدید و متنوع هستید؟!

چطور شال خود را زیباتر سر کنیم؟!

فقط با آرایش چهره زیبا نمی شوید…

آموزش بستن شال و روسری

اگر روسری و شال خود را به زیبایی سر کنید

جذاب ترو زیباتر خواهید شد…

برای اولین بار در تابستان ۲۰۰۹

تقدیم به خانوم هایی که شیک و به روز هستند…

خرید آموزش بستن شال و روسری

حتما از تأثیر نحوه بستن شال در

زیبایی و جذابیت چهره تان آگاه هستید!

 

یکی از مهمترین عوامل زیبا به نظر رسیدن

خانم های ایرانی پوشش سر آنهاست

مطمئن باشید با دیدن این مدل ها شما

هرگز شال خود را به روش قبلی نمیبندید…

این مدل ها را ببینید و به دوستان خود هم توصیه کنید…

پس این فرصت استثنایی و بی نظیر را از دست ندهید...

 

مجموعه ای بی نظیر و استثنایی


شما با یاد گرفتن این مدل های زیبا و جدید همواره

متفاوت و متمایز از دیگران خواهید بود…

فقط با آرایش چهره زیبا نمی شوید…

اگر روسری و شال خود را به زیبایی

سر کنید جذاب تر و زیباتر خواهید شد…

ما این مدل ها را از میان ده ها مدل گلچین کرده ایم

و به علاقه مندان تقدیم می کنیم.

شیک ترین و به روز ترین مدل های بستن شال …

خودتان را با مدل های تابستانی و فوق العاده جدید به روز کنید…

این روش ها توسط بهترین طراحان و آرایشگران تدوین شده است…

برای اولین بار در تابستان ۲۰۰۹

تقدیم به خانوم هایی که شیک و به روزهستند…

 

هرکدام از این روشها به صورت مرحله به مرحله

و کامل توضیح داده شده است.

حتما از تأثیر نحوه بستن شال در

زیبایی و جذابیت چهره تان آگاه هستید!!

بر روی 1 عدد دی وی دی به صورت خانگی

قابل پخش بر روی dvd پلیرهای خانگی و کامپیوتر با کیفیت عالی

1 دی وی دی - قیمت:2600 تومان

خرید اینترنتی آموزش بستن شال و روسری



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید
 
 
خرید پستی آموزش ایروبیک 2 - فریبا بیاچه
 
اگر از وضعیت اندام خود رضایت ندارید ، اگر میخواهید زیبایی اندام خود را حفظ کنید و همیشه سالم و با طراوت باشید .با مجموعه آموزش ایروبیک حرفه ای بانوان (استاد فریبا دیباچه) می توانید در منزل بصورت انفرادی و یا جمعی تمرین کنید و کاهش وزن - لاغری موضعی - تناسب اندام واقعی و طول عمر بالا بدست آورید

آموزش ایروبیک 2 به زبان فارسی توسط استاد فریبا بیاچه ( مخصوص بانوان )

با این مجموعه به آنچه می خواهید میرسید !

خرید آموزش ایروبیک 2 - فریبا بیاچه

کاهش وزن
لاغری موضعی
تناسب اندام
حرکات خوابیده و شکم
حرکات کششی - حرکات ترکیبی
کینگ بوکسینگ - کار با وزنه
حرکات پا و پهلو - استپ

اگر از وضعیت اندام خود رضایت ندارید!

اگر میخواهید زیبایی اندام خود را حفظ کنید!

اگر دوست دارید همیشه سالم و با طراوت باشید!

با مجموعه آموزش آیروبیک می توانید در منزل بصورت انفرادی و یا جمعی تمرین کنید و نتایج زیررا بدست آورید:

کاهش وزن - لاغری موضعی - تناسب اندام و زیبایی - افزایش عمر

خرید اینترنتی آموزش ایروبیک 2 - فریبا بیاچه

" ایروبیک " چیست؟

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد حداقل 12 دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است).

از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد.

ایروبیک وسیله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بی‌تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می‌شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می‌شود.

ورزش ایروبیک ، دستگاه تنفسی وقلب را قوی می کند. ورزش ایروبیک ، بسته به هر شخص می تواند مدت طولانی تر و تمرینات سنگین تر انجام شود تا سریعتر به وضعیت مطلوب برسد.

چه عواملی ورزش ایروبیک را تحت تاثیر می گذارد ؟
تناوب و تکرار ، مدت و شدت ورزش ایروبیک.تکرار و تناوب اشاره به این دارد که چند بار ورزش ایروبیک انجام می شود مدت زمان ،اشاره به مدت زمانی دارد که در هر مرحله به این ورزش اختصاص داده می شود و شدت ورزش،اشاره به درصد ماکزیمم ضربان قلب ، در کاری که انجام می شود، دارد.

چند مدت یكبار باید ورزش را انجام داد؟ به چه شدتی ؟ برای چه مدتی ؟
بیشتر متخصصین معتقدند ۳ الی ۵ بار در هفته به مدت ۲۰الی ۶۰ دقیقه که درصد ضربان قلب را با توجه به سن فرد حدود ۶۰ - ۹۰ درصد بالاتر ببرد ، کافی می باشد .

فروش آموزش ایروبیک 2 - فریبا بیاچه

ایروبیك و تاثیرات آن بر بدن

تمرینات ایروبیك از حركات ریتمیك و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.
نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، كوه نوردی پله ای، اسكی در مناطق كوهستانی، اسكیت، انواع كلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راكت بال، اسكواش) می باشد.
هرچند كه در مجموع ایدهء اینكه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فكر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار كردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیك می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را كاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود كه در موقعیتها و شرایطی كه فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حركات ماهیچه ها برقرار گردد، كه این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.
به خصوص این مساله هنگامی كه فرد ورزشها و تمریناتی با تحرك بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راكت بال و اسكواش) یا ورزشهایی با تحرك كمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسكی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است.
این ورزش به بهبود وضعیت جسمانی شما و پیش گیری از مصدومیتها كمك شایانی میكند.

ایروبیک در زنان

خانمها تصور می‌کنند اگر با دستگاه، تمرین بدنسازی کنند، بدن آنها عضلانی می‌شود، در این رابطه باید گفت که میزان عضلانی شدن و جذابیت به این رشته، بین خانمها و آقایان و افراد مختلف، تفاوت دارد. زیرا بدن خانمها به علت اختلاف هورمونی با آقایان واکنش متفاوت به این تمرینات نشان می‌دهد. چون هورمون تستترون نقش تعیین‌کننده در تقویت و بهبود حجم عضلانی دارد و در زنان مقدار این هورمون کم است، در نتیجه تمرینات با وزنه موجب عضلانی شدن آنها نمی‌شود، بلکه خانمها می‌توانند با برنامه خاص ایروبیک عضلات خود را سفت‌تر کنند. قبل از رسیدن به سن سالمندی و عوارض پیری بهترین ورزش برای بانوان، تمرین بدنسازی (کار با دستگاه) است. زیرا با توجه به محسناتی که گفته شد، تمرینات قدرتی بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان و . . . می‌باشد.

مدت زمان انجام تمرینات ایروبیك

اینكه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیك باید اخنصاص دهید بستگی به هدف، جدول برنامه ریزی و شرایط فیزیكی شما دارد، اما زمان 10 تا 60 دقیقه به نظر می رسد زمان قابل قبولی باشد.
اگر هدف شما كاهش وزن اضافی بدنتان باشد و در شرایط مساعدی هم باشید میتوانید مدت بیشتری هم ورزش كنید. شاید در اینصورت چیزی حدود سی، چهل یا شصت دقیقه هم به شما توصیه شود. تحقیقات اخیر نشان داده كه سطح امادگی بدنی حتی با تمرینات نظم 10 دقیقه ای در روز هم افزایش می یابد. البته بهتر آن است كه این تمرینات 10 دقیقه ای روزی دو یا سه بار و حداقل پنج روز در هفته باشد.
برای بالانس كلی آمادگی بدن، سلامتی و تناسب اندام جدول سی دقیقه ای توصیه میشود.

شما با کار بردن تمرینات حرفه ای موجود در مجموعه ایروبیک بانوان راحتی می توانید به اندام مورد نظر خود دست یابید

بدون نیاز به قرص های لاغری و دستگاه های متعدد و جاگیر ، بدون نیاز به رفتن کلاس های ورزشی بدون نیاز به مربی می توانید به اندام متناسب و مورد نظر خود برسید ! شک نکنید ، این مجموعه کاملترین مجموعه آموزش ایروبیک در ایران است شامل 1 DVD با کیفیت اصلی به صورت اصولی و زیر نظر برترین کارشناسان و متخصصان ایرانی به آنچه می خواهید میرسید

این مجموعه بی نظیر شامل 1 DVD ( دی وی دی ) آموزش و تمرین ایروبیک توسط استاد فریبا بیاچه و کارشناس برنامه خانم فهیمه مسعودی می باشد .

عکسهایی از این مجموعه

فروش پستی آموزش ایروبیک 2 - فریبا بیاچه

برای دیدن سایر عکسهای این مجموعه به ادامه مطلب بروید

1 دی وی دی - قیمت : 3000 تومان



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

دوره دوم آمادگی : 1 ـ مرحله 10 سال ـ 2 ـ مرحله 11 سال

پس از گذراندن دو سال اول مدرسه ، بازیكنان آماده هستند تا پیشرفت چشمگیری در فراگیری برنامه های آموزش از خود نشان دهند. مربی در این مرحله به الگو و سرمشق كودكان تبدیل می شود.مربی و والدین كودك باید به این نقش بسیار مهم استاد توجه داشته باشندو از آن به عنوان وسیله هدایت بازیكنان در جهت مثبت استفاده كنند.

مرحله اول (10سال )

مهارتهای فردی : تمرینها بر اساس مهارتهای فردی و بازیهای متنوع برنامه ریزی می شود. اموزش مهارتهای بازی جمعی را می توان آغاز كرد. بسیار مهم است كه كودك در این سن مهارتهای فردی را بدون نقص فرا گیرد ، چرا كه پس از آن اصلاح اشتباه دشوار می شود.اصول پایه ای در ضربه زدن به توپ ، حركت پا به توپ ، ضربه به سوی دروازه ، بازی با سر ، تسلط بر پاس دادن و ورود به بازی حریف از جمله مهارتهای فردی پیش بینی شده در برنامه این مرحله است.

مهارتهای بازی جمعی : روشی انتخاب شود كه در آن بازیكنان بتوانند توانییهای خود را بكار گیرند. البته هدف هرگونه روشی باید تهاجم باشد و در این مرحله یارگیری ممنوع است.

آمادگی جسمانی : هدف حركات پیشرفت در هماهنگی اعضا و تعادل بدن است. باید توجه داشت كه بدن كودكان هنوز آماده بسیاری از حركات جسمانی نیست و ضروریست تمرینها مناسب سن انان برنامه ریزی شود.

                                              Ir Upload

مرحله دوم (11سال)

مهارتهای فردی : در سه ماه اول این مرحله آموخته های مرحله قبل مرورمی شود. پس از آن پیشرفت مهارتهای فردی دنبال می شود و همچنین بازیكن چگونگی استفاده از پایی را كه كمتر بكار می گیرد آغاز می كند. علاوه بر ادامه برنامه های مرحله قبل آموزش دریبلزدن و حركتهای فریبنده بدنی آغاز می شود.

مهارتهای بازی گروهی : وظایف پستی كه به هریك از بازیكنان واگذار می شودبرای آنها عملا نشان داده و ازآنها خواسته می شودتا ماموریت تخصصی را انجام دهند. در تمام این اموزشها تحریك خلاقیت و قدرت تصور بازیكنان را نباید فراموش كرد.

آمادگی جسمانی : برگزاری مسابقه های دو در مسیرهای هموار و بدون مانع آغاز می شود. اساس تمرینهای آمادگی جسمانی حركات پایه های برای دستیابی به قلبی بزرگ و مقاوم است.

در این مرحله مهارتها ، بازی گروهی و امادگی جسمانی هیچكدام نقش بنیادین ندارند.

ادامه دارد.......................



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : تكنیك پاس  ـ حركت پا به توپ - تعویض جا

تعداد بازیكنان : 6 نفر در هر گروه تمرینی

امكانات : توپ ـمانع

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان پا به توپ حركت كرده و پاس داده و جای یكدیگر می روند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

دوره میانی : 1 ـ مرحله 12 سال 2 ـ مرحله 13 سال

نوجوان در این دوره ، فوتبال را محور بسیاری ازامور زندگی خود می سازد و هنوز به مربی به عنوان الگوی رفتاری خود می نگرد. نوجوان انتظار دارد كه مربی او را در حل مشكلاتش یاری دهد و برای مسایل فوتبال او راههكارهای مناسب ارایه كند. اگر مربی در این دوره مرتكب اشتباهی شود و یا به بازیكنان بی توجهی كند آنها به وی بی اعتماد می شوند و جبران این امر بسیار مشكل است. در این دوره مسابقه اهمیت چشمگیری پیدا می كند. نوجوان در طول هفته در زمینه آخرین مسابقه ای كه انجام داده و یا رقابت آتی تیم صحبت می كند. رشد وجدان كار گروهی بین بازیكنان آغاز می شود و بازیكن با دیگر اعضا تیم احساس همبستگی بیشتری پیدا می كند. بازی انفرادی و تك رویها كم كم به نفع كار گروهی فراموش می شود. شاید این دوران برای مربی فرحبخش ترین مراحل باشد چرا كه بازیكن در فراگیری بسیار منعطف است و هرچه به او گفته می شود براحتی تقلید و اجرا می كند.

مرحله اول 12 سال

مهارتهای فردی : آموزش اصول بنیادین مهارتهای فردی ادامه می یابد اما ضمن ایجاد شرایط سخت تر افزایش سرعت در اجرای این مهارتها دنبال می شود.

مهارتهای بازی گروهی : اصول بنیادی اجرای طرحهای بازی گروهی و ضربه های ایستگاهی در قالب طرحهای هجومی در برنامه آموزش طراحی می شود. البته باید نحوه دفاع كردن را نیز فرا می گیرد.

آمادگی جسمانی : حركات امادگی جسمانی مراحل قبل گسترش می یابد و برای انعطاف ، چابكی ، تعادل و هماهنگی اعضای بدن بازیكنان حركات مناسب طراحی و اجرا می شود. همچنین برای افزایش قدرت مقاومت بی هوازی و سرعت بازیكنان تلاش می شود.

مرحله دوم 13 سال

مهارتهای فردی : در این مرحله با اینكه بیان اهمیت مهارتهای گروهی آغاز می شود اما هنوز هم پیشرفت در مهارتهای فردی و اصلاح اشتباهها در الویت قرار دارد. شرایط اجرای این مهارتها در عین حال سخت تر و به بازیكن نحوه اجرا و بهره گیری از مهارتها در موقعیت های گوناگون آموزش داده می شود.

مهارتهای بازی گروهی : آموزش روشهای گوناگون بازی گروهی در حمله و دفاع و استفاده از ضربات ایستگاهی گسترش می یابد. اما در هر حال باید به بازی هجومی توجه بیشتری شود. طرحهای بازی گروهی اكنون نقش مهمی پیدا می كند چرا كه بازیكن علاوه بر مشاركت در بازی تمایل به پیروزی دارد.

آمادگی جسمانی : برای تكمیل و ادامه برنامه های تقویت توانائیهای جسمی بازیكنان تلاش می شود و بهبود قدرت بنیادین جسمانی مانند كارهای مقاومتی و سرعتی مورد توجه بیشتر قرار می گیرد . انجام تمرین هایی كه به چابكی بیشتر بدن بازیكنان بیانجامد در این مرحله از اولویت برخوردار است.

ادامه دارد............



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : فوتبال با چهار دروازه - 4 مقابل 4

تعداد بازیكنان : 8 نفر در هر گروه تمرینی

امكانات : توپ ـمانع  ـ دروازه متحرك

نحوه اجراء: طبق شكل مربی توپ را به وسط ارسال می كند و بازیكنان زرد و آبی به طرف توپ حمله می كنند هر گروهی صاحب توپ شد فوتبال 4 مقابل 4 را با دو دروازه بزرگ و دو دروازه كوچك انجام میدهد.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

دوره تكمیلی : 1 ـ مرحله 14 سال 2 ـ مرحله 15 سال

دو مرحله این دوره تفاوت های قابل توجهی با یكدیگردارند. در مرحله اول (14سال) بازیكن برای تكمیل سه دوره قبلی تلاش می كند ، در حالیكه در مرحله دوم (15سال) فوتبالیست می كوشد تا خود را برای حضور در رقابت های جدی به همراه تیم های جوانان باشگاه آماده شازد. در هر دو مرحله مسابقه ها بیشترین نقش رادارا هستند.شوق به پیروزی در نوجوان افزایش می یابد و مربی باید از این حالت به گونه ای مثبت بهره برداری كند برای اینكه با مسابقه بازیكن تجاربی كسب كند كه فایده های آن فراتر از نتایج محض ورزشی باشد. در مرحله دوم این دوره فوتبالیست برای حضور درصحنه باشگاهها آماده می شود. این مرحله همانندآخرین سال دبیرستان و یا دوران پیش دانشگاهی است كه نوجوان را اماده ورود به دانشگاه می كند. در اخرین سال مدرسه فوتبال باید بازیكن را برای اجرای فوتبالی سخت گیرانه با نیازهای جدید آماده كرد.از سوی دیگر در این دوره نوجوان از شرایط گوناگون ناامنی در زندگی شخصی عبور می كند. اگر مربی دقت داشته باشد در این مرحله فوتبال در خدمت رشد و پیشرفت زندگی شخصی بازیكن خواهد بود و از او انسانی با اعتماد به نفس ، اجتماعی ، قوی و بویژه با اندیشه های مثبت خواهد ساخت. دمیدن روح دوستی در بین بازیكنان یك تیم بسیار ضروری است چرا كه جوانان عضو یك تیم دیدگاه ها و سلیقه های مشابه و هدف مشترك دارند و دوستی برای خود آنها نیز بسیار جذاب است.

ادامه دارد............... 



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : تكنیك پاس  ـ حركت پا به توپ - شوت زدن

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : توپ ـمانع - دروازه متحرك

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكن آ آبی رنگ به زرد پاس داده و پس از دریافت شوت می زندو بازیكن بی آبی رنگ نیز با یك دو با بازیكن زرد رنگ شوت می زند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

مرحله اول (14 سال)

مهارتهای فردی : برنامه این مرحله تكمیل نكات سه مرحله گذشته است .در پایان این مرحله مهارت فردی مورد نظر باید آنقدر دقیق بكار گرفته شود كه بازیكن آماده ادامه راه مطابق نیازهای گسترده پس از دوران مدرسه باشد. نیازهایی كه برآورده كردن آن از لحاظ سرعت و قدرت غلبه بر بازیكن حریف توانایی لازم دارد. در این دوره قطع ارتباط بازیكنان حریف و پوشش بازیكن و منطقه به فوتبالیستها آموزش داده می شود.

                            Ir Upload

مهرتهای بازی گروهی : جایگاه این مهارتها در برنامه آموزشی بسیار برجسته است.از این پس تیم از طرح مشخص بازی برخوردار است و بازیكن با قدرت كافی در تحلیل حركت گروهی باید واقعیت های فوتبال را بشناسد. هر بازیكن متخصص بازی در پست معینی می شود. تكمیل جنبه های گوناگون تاكتیكی و ضربه های ایستگاهی و بازی سازماندهی شده در برنامه دنبال می گردد.

آمادگی جسمانی : برنامه تقویت توانائیهای جسمی بنیادین بازیكن دنبال می شود. این برنامه باید كاملا علمی باشد و دقت كافی به عمل آید كه مانع رشد طبیعی جسم بازیكن نشود.

مرحله دوم (15 سال )

مهارتهای فردی : در این مرحله مهارتهای بازی گروهی نقش بسیار مهمی دارد. تمرینها باید تا حد مكان به شرایط و نیازهای مسابقه واقعی شبیه باشد. در حركات فنی به سرعت عمل و قدرت مقابله با حریف با بكارگیری صحیح مهارتهای فردی اولویت داده می شود. البته تكمیل مهارتهای انفرادی بازیكن ادامه می یابد.بازی مرد وسط ، تك ضرب ، شلیك موثر و دقیق به سوی دروازه و كنترل جهت دار توپهای بسیار بلند از نمونه كارهایی هستند كه در این دوره تحقق می یابد.

مهارتهای بازی گروهی : این مهم اكنون نقش اول را در برنامه دارد. حمله و دفاع مفاهیمی هستند كه بطور متعادل باید در تیم بكار گرفته شوند. آموزش شمار زیادی از مبانی بازی گروهی و تاكتیك ها به بازیكن ضروری است، اما هیچگاه اهمیت مهارتهای فردی در این سنین نباید فراموش شود.

آمادگی جسمانی : اكنون امكان تمرینهای كاملی در جنبه های گوناگون آمادگی جسمانی وجود دارد ولی باید توجه داشت كه در انجام حركات زیاده روی نشود. هرگاه مربی تردید كند كه انجام یك حركت معین ممكن است به بازیكن صدمه بزند باید از آن حركت چشم پوشی كند. نباید فراموش كنیم كه فوتبالیست هنوز فرد بالغی نیست.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : تكنیك پاس  ـ حركت پا به توپ - شوت زدن

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : توپ ـمانع - دروازه متحرك

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان آبی و زرد یك دو كرده و تحت فشار مدافع شوت می زند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : تكنیك پاس  ـ حركت پا به توپ - شوت زدن

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : توپ ـمانع -

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان آبی و زردحركت كرده و به یكدیگر پاس داده و ضربه می زنند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

مربیگری فوتبال به عنوان حرفه ای پرنشاط و همراه با مشكلات فراوان توصیف شده است. در شرایط حاكم بر مسابقات فوتبال مربی برای حفظ موقعیت خود باید در مسابقات پیروز شود و برای نیل به این منظور مجبور است ساعات متمادی برای آماده سازی هرچه بیشتر بازیكنان وقت صرف نماید.در طول برگزاری یك دوره مسابقه مسائل گوناگونی كه در پیرامون كار مربی قرار دارد ممكن است از حد تحمل و توان مربیان بیشتر باشد و مربی ممكن است در مواجهه با این مسائل  و دشواریها از نظر بدنی و روانی آنچان احساس خستگی كند كه دچار درماندگی ، دلزدگی و یا از كار افتادگی شود.

امروزه بسیاری از مربیان به علت نداشتن كارنامه روشن پیروزی و ضعف كاری از كار بركنار می شوند و بعضی نیز داوطلبانه پست خود را ترك می كنند یا در اثر فشار و انتظارات فرسوده می شوند و یا دچار سرخوردگی و درماندگی شده و با دلسردی به فكر تغییر حرفه خود می افتند.

زمانی كه مربیان به رغم تلاشهای بی وقفه خود به انتظارات و پاداشهای دلخواهشان دست نمی یابند و احساس می كنند كه شبكه حمایتگری در حمایت از تلاشهای آنان وجود ندارد احساس عجز و ناتوانی می كنند كه این احساس منجر به درماندگی می شود. فشارهای ناشی از ماهیت حرفه ، توقع دائمی از مربی برای پیروزی ، قضاوتهای بیرحمانه علاقه مندان تیمهای فوتبال ، صرف ساعات طولانی برای پرداختن به مسائل ریز و درشت بازیكنان ، فراوانی مشكلات ، لزوم مسافرتهای پی در پی ، ضرورت ایفای نقش های متفاوت در روابط با افراد مختلف و... موجب از پای افتادن مربیان می باشد.

در صحنه ها و مسابقات مختلف همواره شاهد كناره گیری مربیان از حرفه خود بوده ایم ، علیرغم انكه برخی از انان مدت زمان طولانی در این حرفه به تلاش و زحمت پرداخته اند. یا گاهی به مربیانی بر می خوریم كه با وجود ممارست و تلاش فراوان در حرفه خود جملاتی به این مضمون بیان می دارند. كه خسته شده ام ، احساس مس كنم برای این كار بیش از حد فعالیت می كنم ، من برای این كار ساخته نشده ام ، فشار كارم خیلی زیاد است . بیان این گونه سخنان حاكی از وضعیتی است كه در روانشناسی ورزشی به ان حالت درماندگی یا دلزدگی اطلاق می شود.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : - شوت زدن اختصاصی

تعداد بازیكنان : به دلخواه

امكانات : توپ ـمانع - دروازه متحرك

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان آبی و زردحركت كرده و شوت می زنند. هر بازیكن 6 شوت به دروازه می زند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : - فوتبال 7 مقابل 5 با محدودیت زمین

تعداد بازیكنان : 14 نفر

امكانات : توپ ـمانع - دروازه متحرك

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان آبی و زرد زمانی كه هر كدام در محوطه صاحب توپ بودند با بازیكنان قرمز یار خواهند بود

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

پنالتی جریمه ای برای نوعی قانون شكنی است كه بر طبق آن برای لحظاتی ورزش گروهی فوتبال به ورزش انفرادی تبدیل می شود. لحظاتی از رویارویی حداقل ده تماشگر از هر دو طرف . پنالتی معمولا با اعتراض همراه است اما رویا و امید خلق می كند و نهایتا ثمره ان شادی برای یك طرف و افسوس برای طرف دیگر است. در جریان پنالتی زدن دو بازیكن با هدف فریب و شكست یكدیگر بطور مستقیم رودروقرار می گیرند. تمام امتیازها به نفع كسی است كه ضربه را می زند و دیگری وظیفه اش مهار توپ است و امتیازی برای از دست دادن ندارد. یك پنالتی كه با قدرت و هدف گیری كامل زده شود غیر قابل مهار است.

مهمترین نكاتی كه دروازه بان باید بدان توجه داشته باشد

1 ـ دروازه بان باید به زانوی پای تكیه گاه پنالتی زن دقت كند چرا كه از این طریق می توان مسیر توپ را حدس زد.

2 ـ فشار روانی : بازیكنی كه پنالتی می زند احساس مسئولیتی سنگین و در عین حال ترس از اشتباه را در خود دارد.

3 ـ حداكثر خودداری : دروازه بان نباید تا آخرین لحظه ممكن حركت كند تا عامل ایجاد تردید و اشتباه حریف شود.

4 ـ دقت به نگاه پنالتی زن : اگر پنالتی زن تنها به یك سوی دروازه خیره شده است به احتمال بسیار زیاد در جهت مخالف آن ضربه خواهد زد.

5 ـ شناخت از حریف : این امر كمك می كند تا دروازه بان با چگونگی شیوه پنالتی زدن بازیكن مقابل آشنا و امكان بیشتری برای مهار توپ داشته باشد.

6 ـ فریب : یكی از حقه هایی كه برخی دروازه بانها از آن استفاده می كنند آن است كه اندكی مایل به یك سمت دروازه می ایستند. پنالتی زن با مشاهده فضای باز در طرف دیگر معمولا به همان سمت شلیك می كند و درواز ه بان نیز آمادگی بیشتری دارد.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

Ir Upload

هدف تمرین : - پاس كوتاه - چرخش - حركت با توپ و بدون توپ

تعداد بازیكنان : 8 نفر در هر گروه تمرینی

امكانات : توپ ـمانع -

نحوه اجراء: طبق شكل بازیكنان آبی به یكدیگر پاس داده و تعویض جا می نمایند.

به اطلاع كلیه مربیان و بازیكنان فوتبال می رساند وبلاگ دانشكده فوتبال آماده ارسال برنامه تمرینات اختصاصی و تیمی می باشد. علاقه مندان با شماره 09376109122 تماس بگیرند.



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمید

دفاع منطقه ای

* موقعیت بازیكن و جهت گیری او بستگی به موقعیت توپ دارد

* تیم مدافع بازیكنان بیشتری اطراف توپ دارد و باعث می شود پرسینگ به راحتی انجام شده و راه حل مناسبی انتخاب شود

* پس از اینكه تیم مدافع مالكیت توپ را بدست آورد مالكیت آن را حفظ می كنند زیرا به صورت گروهی و فشرده كنار هم هستند و می توانند به خوبی به توزیع آن در مناطق مختلف بپردازند

* امكان تغییر جا برای حریف گیرها مستلزم عكس العمل سریع و زمانی برای تنظیم دوباره است

* برای تیم مدافع به هم ریختن بازی حریف و كاهش سرعت بازی راحت تر است

* دفاع منطقه ای نیاز به مسئولیت پذیری گروهی ، فداركاری و تمركز بسیار دارد

* این نوع بازی باعث رشد خلاقیت ها ، اطمینان و سهولت در انتقال به وضعیت دیگر می شود

* امنیت بیشتری برای كل تیم به عنوان یك واحد به همراه می آورد

* اجازه می دهد كه تیم با تركیب خطی با راحتی بیشتری بازی كند و شرایط استفاده از تله آفساید و پرسینگ را فراهم می كند

* دفاع منطقه ای نیاز به قدرت بالا در بخشی از تیم به عنوان یك گروه دارد.

دفاع فردی

* موقعیت بازیكن و جایگیری او بستگی به مكان حریف مستقیم دارد

* ابتكار عمل در دست حریف است

* تماس و ارتباط بین خطوط به سختی برقرار می شود

* فشردگی كمتر ، فاصله بیشتر و شانس تیمی كمتر باعث می شود حریف فضای بیشتری را تصاحب كرده و بتواند در عرض و عمق به راحتی بازی كند

* رفتار بازیكنان غیر تیمی و بیشتری انفرادی است

* این نوع بازی نیاز به ارتباط ، شجاعت ، نبرد تن به تن و مسئولیت پذیری فردی دارد

* دفاع فردی همچنین دربرگیرنده ریسك و پذیرش خطر زیادی است

* استفاده از تله آفساید پرسینگ را محدود می سازد

* دفاع فردی نیاز بسیار به توانمندیهای فردی بازیكنان دارد



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()