تمرینات مختلف در رده های سنی مدارس فوتبال ( قسمت سوم)
نوشته شده توسط : حمید

دوره میانی : 1 ـ مرحله 12 سال 2 ـ مرحله 13 سال

نوجوان در این دوره ، فوتبال را محور بسیاری ازامور زندگی خود می سازد و هنوز به مربی به عنوان الگوی رفتاری خود می نگرد. نوجوان انتظار دارد كه مربی او را در حل مشكلاتش یاری دهد و برای مسایل فوتبال او راههكارهای مناسب ارایه كند. اگر مربی در این دوره مرتكب اشتباهی شود و یا به بازیكنان بی توجهی كند آنها به وی بی اعتماد می شوند و جبران این امر بسیار مشكل است. در این دوره مسابقه اهمیت چشمگیری پیدا می كند. نوجوان در طول هفته در زمینه آخرین مسابقه ای كه انجام داده و یا رقابت آتی تیم صحبت می كند. رشد وجدان كار گروهی بین بازیكنان آغاز می شود و بازیكن با دیگر اعضا تیم احساس همبستگی بیشتری پیدا می كند. بازی انفرادی و تك رویها كم كم به نفع كار گروهی فراموش می شود. شاید این دوران برای مربی فرحبخش ترین مراحل باشد چرا كه بازیكن در فراگیری بسیار منعطف است و هرچه به او گفته می شود براحتی تقلید و اجرا می كند.

مرحله اول 12 سال

مهارتهای فردی : آموزش اصول بنیادین مهارتهای فردی ادامه می یابد اما ضمن ایجاد شرایط سخت تر افزایش سرعت در اجرای این مهارتها دنبال می شود.

مهارتهای بازی گروهی : اصول بنیادی اجرای طرحهای بازی گروهی و ضربه های ایستگاهی در قالب طرحهای هجومی در برنامه آموزش طراحی می شود. البته باید نحوه دفاع كردن را نیز فرا می گیرد.

آمادگی جسمانی : حركات امادگی جسمانی مراحل قبل گسترش می یابد و برای انعطاف ، چابكی ، تعادل و هماهنگی اعضای بدن بازیكنان حركات مناسب طراحی و اجرا می شود. همچنین برای افزایش قدرت مقاومت بی هوازی و سرعت بازیكنان تلاش می شود.

مرحله دوم 13 سال

مهارتهای فردی : در این مرحله با اینكه بیان اهمیت مهارتهای گروهی آغاز می شود اما هنوز هم پیشرفت در مهارتهای فردی و اصلاح اشتباهها در الویت قرار دارد. شرایط اجرای این مهارتها در عین حال سخت تر و به بازیكن نحوه اجرا و بهره گیری از مهارتها در موقعیت های گوناگون آموزش داده می شود.

مهارتهای بازی گروهی : آموزش روشهای گوناگون بازی گروهی در حمله و دفاع و استفاده از ضربات ایستگاهی گسترش می یابد. اما در هر حال باید به بازی هجومی توجه بیشتری شود. طرحهای بازی گروهی اكنون نقش مهمی پیدا می كند چرا كه بازیكن علاوه بر مشاركت در بازی تمایل به پیروزی دارد.

آمادگی جسمانی : برای تكمیل و ادامه برنامه های تقویت توانائیهای جسمی بازیكنان تلاش می شود و بهبود قدرت بنیادین جسمانی مانند كارهای مقاومتی و سرعتی مورد توجه بیشتر قرار می گیرد . انجام تمرین هایی كه به چابكی بیشتر بدن بازیكنان بیانجامد در این مرحله از اولویت برخوردار است.

ادامه دارد............





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: