تمرینات مختلف در رده های سنی مدارس فوتبال ( قسمت پنجم )و پایانی
نوشته شده توسط : حمید

مرحله اول (14 سال)

مهارتهای فردی : برنامه این مرحله تكمیل نكات سه مرحله گذشته است .در پایان این مرحله مهارت فردی مورد نظر باید آنقدر دقیق بكار گرفته شود كه بازیكن آماده ادامه راه مطابق نیازهای گسترده پس از دوران مدرسه باشد. نیازهایی كه برآورده كردن آن از لحاظ سرعت و قدرت غلبه بر بازیكن حریف توانایی لازم دارد. در این دوره قطع ارتباط بازیكنان حریف و پوشش بازیكن و منطقه به فوتبالیستها آموزش داده می شود.

                            Ir Upload

مهرتهای بازی گروهی : جایگاه این مهارتها در برنامه آموزشی بسیار برجسته است.از این پس تیم از طرح مشخص بازی برخوردار است و بازیكن با قدرت كافی در تحلیل حركت گروهی باید واقعیت های فوتبال را بشناسد. هر بازیكن متخصص بازی در پست معینی می شود. تكمیل جنبه های گوناگون تاكتیكی و ضربه های ایستگاهی و بازی سازماندهی شده در برنامه دنبال می گردد.

آمادگی جسمانی : برنامه تقویت توانائیهای جسمی بنیادین بازیكن دنبال می شود. این برنامه باید كاملا علمی باشد و دقت كافی به عمل آید كه مانع رشد طبیعی جسم بازیكن نشود.

مرحله دوم (15 سال )

مهارتهای فردی : در این مرحله مهارتهای بازی گروهی نقش بسیار مهمی دارد. تمرینها باید تا حد مكان به شرایط و نیازهای مسابقه واقعی شبیه باشد. در حركات فنی به سرعت عمل و قدرت مقابله با حریف با بكارگیری صحیح مهارتهای فردی اولویت داده می شود. البته تكمیل مهارتهای انفرادی بازیكن ادامه می یابد.بازی مرد وسط ، تك ضرب ، شلیك موثر و دقیق به سوی دروازه و كنترل جهت دار توپهای بسیار بلند از نمونه كارهایی هستند كه در این دوره تحقق می یابد.

مهارتهای بازی گروهی : این مهم اكنون نقش اول را در برنامه دارد. حمله و دفاع مفاهیمی هستند كه بطور متعادل باید در تیم بكار گرفته شوند. آموزش شمار زیادی از مبانی بازی گروهی و تاكتیك ها به بازیكن ضروری است، اما هیچگاه اهمیت مهارتهای فردی در این سنین نباید فراموش شود.

آمادگی جسمانی : اكنون امكان تمرینهای كاملی در جنبه های گوناگون آمادگی جسمانی وجود دارد ولی باید توجه داشت كه در انجام حركات زیاده روی نشود. هرگاه مربی تردید كند كه انجام یك حركت معین ممكن است به بازیكن صدمه بزند باید از آن حركت چشم پوشی كند. نباید فراموش كنیم كه فوتبالیست هنوز فرد بالغی نیست.





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 27 تير 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: